‘Semsom rekenen is herkenbaar voor onze leerlingen’

De Julianaschool uit Dordrecht kiest voor aanvankelijk rekenmethode Semsom in groep 3 én combinatiegroep 3-4. Pauline Sterrenburg is de rekencoördinator en begeleidde het keuzetraject waarin snel duidelijk werd dat de leerkrachten een andere methode kozen voor groep 3 dan voor de overige jaargroepen.

Pauline vertelt over hun keuze: ‘Wat ons het meest aansprak was de aansluiting bij Veilig leren lezen. Semsom rekenen is volledig aangepast aan het leesniveau van de kinderen in groep 3 en daarnaast komen de symbolen van beide methoden overeen. Dat is voor de kinderen heel herkenbaar.’

‘Daarnaast zijn we enthousiast over het bewegend en spelend leren in de rekenmethode. Zeker tijdens de periode van thuisonderwijs merkten we dat veel kinderen in de onderbouw beweging tekortkwamen, terwijl het zo belangrijk voor deze kinderen is.’

‘In groep 4 werken wij straks met Wereld in Getallen (5). Met onze methodeadviseur van Zwijsen hebben we uitgebreid overleg gehad over de mogelijkheden in de combinatiegroep 3-4 en de doorlopende leerlijn. Dat gaat helemaal goed komen.’

Dank je wel juf Pauline voor je bijdrage!

Heb jij nog vragen over de aanvankelijk rekenmethode Semsom? Bijvoorbeeld over de doorgaande leerlijn of lesgeven in een combinatiegroep 1-2 of een combigroep 3-4? Onze methodeadviseurs staan voor je klaar om al je vragen te beantwoorden.

Reacties (0)

Geef een antwoord

Jouw email wordt niet gepubliceerd.

Toegevoegd aan winkelmand

Naar winkelmandje