Anniek Vaessen is gepromoveerd aan de Universiteit Maastricht en coördineert sinds 2013 bij RID Taal en Rekenen de dyscalculiezorg, waarbij zij wetenschap vertaalt naar de praktijk.
Socials

Workshop 2.12: Getalbegrip als basis voor een sterke rekenontwikkeling: brug tussen groep 1-2 en groep 3-4
Anniek Vaessen
Marinke Reubzaet
Marinke Reubzaet werkt sinds 2007 als psycholoog bij het RID, gespecialiseerd in dyslexie en dyscalculie. Ze is ontwikkelaar binnen de dyscalculiezorg en begeleidt projecten op scholen o.a. rondom (preventieve) rekenzorg.
Socials
Workshop 2.12: Getalbegrip als basis voor een sterke rekenontwikkeling: brug tussen groep 1-2 en groep 3-4
Sterk rekenonderwijs begint bij het jonge kind. In deze lezing ontdek je waarom goed getalbegrip de sleutel is tot succesvol rekenen in de hogere groepen. De sprekers laten zien hoe je in groep 1 en 2 spelenderwijs kan werken aan rekenvoorwaarden voor een sterke start én hoe samenwerking met groep 3-4 zorgt voor een doorlopende leerlijn.
Deelnemers krijgen inzicht in welke rekenvoorwaarden belangrijk zijn, hoe leerkrachten van groep 1-2 en 3-4 effectief kunnen samenwerken en ervaren zelf het belang van getalbegrip om direct in hun eigen klas mee aan de slag te gaan.
Tickets
Tickets bestel je eenvoudig via de webshop van Zwijsen, waar je veilig online kunt betalen. Met een Basispoortaccount kun je ook op factuur betalen. HJK maakt deel uit van Uitgeverij Zwijsen.