Huisstijlgids Zwijsen voor uitingen van partners

Op deze pagina vind je informatie over het Zwijsen-logo en het gebruik ervan in producten die niet van Zwijsen zijn.

Voor gebruik van het Zwijsen-logo en de toepassing ervan in uitgaven en promotiemiddelen van Zwijsen is een andere huisstijlgids beschikbaar. Deze vind je op de pagina Huisstijlgids Zwijsen-producten.

Opbouw Zwijsen-logo

Opbouw Zwijsen-logo

Het logo van Zwijsen is opgebouwd uit 6 gekleurde vlakjes, de naam Zwijsen en een pay-off. De vlakjes hebben een eigen, vaste kleur en de letters z w ij s e n zijn wit. Het blauwe vlakje van de ij is gekanteld naar rechts.

De achtergrond is wit of blauw. Bij gebruik op de blauwe achtergrondkleur valt het blauwe vlakje van de ij weg en ontstaat een ‘negative space effect’.

De pay-off Breng leren tot leven is wit of blauw, afhankelijk van de achtergrond, en staat op een vaste plaats onder het logo.

Richtlijnen logogebruik

Bij voorkeur wordt het logo in full colour gebruikt, hiervoor zijn twee versies gemaakt: een met een blauwe en een met een witte achtergrond. De kleuren mogen niet veranderd worden.

Elk logobestand heeft de minimale ruimte rondom het logo in zich. Deze ruimte mag niet worden afgesneden. Bij vergroten of verkleinen schaalt deze ruimte mee.

Wanneer gebruik van het logo in kleur niet mogelijk is, zijn varianten in grijswaarden en wit voorhanden. De versie in grijswaarden wordt gebruikt op een wit vlak, de zwarte en witte varianten kunnen zonder achtergrond gebruikt worden, maar moeten wel de denkbeeldige ruimte om zich heen hebben.

In de Huisstijlgids Zwijsen voor uitingen van partners staat de complete uitleg over logovarianten, maatvoering, fonts, kleuren en bestandssoorten. De meest recente versie kun je altijd op deze pagina downloaden. Lees de gids goed door voor het juiste logogebruik.

Huisstijlgids Zwijsen uitingen partners