Taaljacht

Taal, spelling en grammatica

Taaljacht: een splinternieuwe methode voor taal, spelling en grammatica voor groep 4 t/m 8. Eigentijds en aansprekend!

Download de brochure
ci herobeeld tj

Taalmethode Taaljacht: de leukste taal ligt voor het oprapen!

Kinderen zijn van nature onderzoekers: ze gebruiken al hun zintuigen om de wereld te verkennen. Met onze nieuwe methode voor taal, spelling en grammatica wordt elke leerling een taaljager. Ontdek het zelf!

Wil je weten of deze methode past bij jouw onderwijs? Vraag de zichtzending aan of probeer Taaljacht uit met het uitprobeerpakket!

Waarom kiezen voor Taaljacht?

Actieve lessen met coöperatieve werkvormen

De werkvormen van dr. Spencer Kagan zitten verweven door de methode. Deze coöperatieve aanpak zorgt voor actieve lessen. De leerlingen krijgen ruimte om te praten, samen te werken of te bewegen. Energiek én effectief!

Meer uitleg
  • coöperatieve werkvormen
  • eigenaarschap met roadmaps en rubrics
  • sterke samenhang
  • keuze EDI of ontdekkend leren
  • integratie meertaligheid en NT2

Eigenaarschap visueel gemaakt met roadmaps en rubrics

In Taaljacht wordt formatief evalueren concreet. Met heldere doelen en behulp van succescriteria, rubrics, roadmaps, checkmomenten en reflectieformulieren. Leerlingen voelen zich eigenaar en leren reflecteren!

Meer uitleg
  • coöperatieve werkvormen
  • eigenaarschap met roadmaps en rubrics
  • sterke samenhang
  • keuze EDI of ontdekkend leren
  • integratie meertaligheid en NT2

Tussen taal, spelling en grammatica

Wat je leert bij spelling en grammatica pas je toe in het eindproduct van taal. Hierdoor wordt het betekenisvol. Zo ook woordenschat: geen aparte lessen maar in de context van de les!
 

Meer uitleg
  • coöperatieve werkvormen
  • eigenaarschap met roadmaps en rubrics
  • sterke samenhang
  • keuze EDI of ontdekkend leren
  • integratie meertaligheid en NT2

Keuze EDI of ontdekkend leren

Elke week heb je bij taal de keuze om het EDI model te volgen of te gaan voor begeleid ontdekkend leren. Wil je nog meer variatie? Hierin afwisselen kan ook!
 

Meer uitleg
  • coöperatieve werkvormen
  • eigenaarschap met roadmaps en rubrics
  • sterke samenhang
  • keuze EDI of ontdekkend leren
  • integratie meertaligheid en NT2

Integratie meertaligheid en NT2 preteaching

In Taaljacht zien we meertaligheid als meerwaarde. Die benutten we met handige tips. En heb je NT2 leerlingen die extra uitleg nodig hebben? Gebruik het Taaljacht preteachingkatern. Gemaakt door Josée Coenen!
 

Meer uitleg
  • coöperatieve werkvormen
  • eigenaarschap met roadmaps en rubrics
  • sterke samenhang
  • keuze EDI of ontdekkend leren
  • integratie meertaligheid en NT2

Beproefde spellingdidactiek

Taaljacht werkt met de belangrijkste uitgangspunten van ‘Zo leer je kinderen lezen en spellen’. Door regelmatige herhaling van de spellingcategorieën houden leerlingen hun kennis op peil. En ervaren ze successen!

Meer uitleg
  • coöperatieve werkvormen
  • eigenaarschap met roadmaps en rubrics
  • sterke samenhang
  • keuze EDI of ontdekkend leren
  • integratie meertaligheid en NT2
Evenement

Maak kennis met Taaljacht

  • Webinar
  • Online
  • Wanneer het jou uitkomt
  • Elk gewenst moment

Over dit evenement

In 10 minuten krijg jij een helder beeld van Taaljacht. Ontdek waarom gebruikers van het eerste uur Taaljacht een aanwinst vinden voor leerling en leerkracht.

Meld je aan en start met kijken

Bekijk materiaal & software

tjt groep5blok2 werkb teaser
tjs groep5 lwb blok1 teaser

Leerkrachten over Taaljacht

Saskia Haan

Saskia Haan

Referentieschool – OBS De Mei, Wormerveer

Wij merken dat de spellingregels er snel in zitten en dat de leerlingen deze regels ook toepassen in hun dagelijkse werk. De resultaten op het gebied van spelling en taal zijn duidelijk verbeterd sinds de overstap naar Taaljacht, en daar zijn we erg blij mee.

Fabienne d’Anjou

Fabienne d’Anjou

Leerkracht groep 3/4 – Europese school Bergen

Structureel coöperatief leren, ontwikkeld door dr. Spencer Kagan, zorgt voor betrokken en gemotiveerde leerlingen. Zodra ze zien dat Taaljacht op het programma staat, zie ik gelijk blije gezichten.

Frederiek Rouwenhorst

Frederiek Rouwenhorst

Leerkracht groep 5 – Basisschool Talentrijk in Nijverdal

Mijn leerlingen gaan fanatiek op jacht naar taal. Aan het eind van het blok helpen ze elkaar en zijn ze supertrots op het product dat ze hebben gemaakt. De duidelijke opbouw in Taaljacht neemt heel veel werkdruk weg.

Mandy Jäger

Mandy Jäger

Referentieschool – KBS Laurentius, Breda

Kinderen kunnen zelf bepalen welke spellingopdrachten zij maken qua moeilijkheidsgraad. Dit eigenaarschap zien we ook terug bij taal. In Taaljacht zitten ook verschillende lessen en ideeën om spelend en bewegend te leren en samen te werken.

Miranda Kamphuis en Hans Gerritsen

Miranda Kamphuis en Hans Gerritsen

Referentieschool – BS De Regenboog, Enschede

De kernwoorden waar Taaljacht voor staat, worden echt waargemaakt! Er is een duidelijke samenhang tussen taal, spelling en grammatica. De leerlingen zijn actief betrokken door de coöperatieve werkvormen en het proces staat centraal en niet het product. De leerlingen worden door het samen evalueren van elke stap nauw betrokken bij hun eigen eindproduct. De oefensoftware maakt de methode helemaal compleet.

Annelies Geessink

Annelies Geessink

Referentieschool – Mariaschool, Ulft

Met Taaljacht werken de leerlingen naar een eindproduct: een presentatie, een verhaal, een verslag. Dit maakt dat de methode realistisch en betekenisvol is voor kinderen. Maar vooral: het plezier in werken aan taal is terug.

Kirsten Oosterhuis

Kirsten Oosterhuis

Referentieschool – RK Majellaschool, Hoogezand

We hebben een relatief hoog percentage achterstandsleerlingen en leerlingen met een geïndiceerde TOS. Taaljacht zetten we gepersonaliseerd in. Door de wisselende (coöperatieve) werkvormen en het aanbod voor leerlingen met een andere thuistaal is de betrokkenheid bij de kinderen hoog.

Jorien Nijenhuis

Jorien Nijenhuis

Referentieschool – Dalton Kindcentrum Jan Ligthart, Zutphen

Wij zijn erg enthousiast omdat Taaljacht de taal levend maakt voor de kinderen. Zij beleven de taal op diverse manieren en worden in stapjes meegenomen naar een eindpresentatie waar ze trots op zijn. Past helemaal in deze tijd!

Maaike Schook

Maaike Schook

Referentieschool – De Wegwijzer, Winssen

Werken aan een eindproduct bij taallessen, zoals een infographic of een prentenverhaal en in het proces alle taaldomeinen raken. Leerlingen zijn ontzettend gemotiveerd en enthousiast tijdens dit proces.

Eline den Hertog

Eline den Hertog

Leerkracht groep 5, CNS De Triangel in Lunteren

Ik vind spelling erg sterk. Het eerst aankruisen van een categorie dwingt leerlingen om eerst na te denken over de spellingsregels, voordat ze een woord opschrijven. Bij taal vind ik het mooi dat er ruimte is voor meertaligheid en dat er meer oefeningen zijn rondom taal.

Marrit Westra

Marrit Westra

Leerkracht groep 5 – Kentalis Tine Marcusschool Groningen

Super goed dat we gedurende een taalthema aan een opdracht werken waarbij de kinderen actief oefenen met de doelen, dit maakt het leren betekenisvol.

Roline Wierda-Wijs

Roline Wierda-Wijs

Leerkracht groep 4 – BS Kindercampus, Hilversum

Ik vind de taalmethode erg leuk, met de thema’s en eindproducten. Het is fijn om de kinderen aan het begin van het blok enthousiast te kunnen maken voor het eindproduct, en de kinderen zo met meer betrokkenheid aan het werk te zetten.

Roassanne Bouwmeester

Roassanne Bouwmeester

Leerkracht groep 5 – OBS De Horn, Wijk bij Duurstede

Het ziet er mooi uit. De onderwerpen spreken de kinderen aan. De woordenschatlessen zijn uitgebreid en de filmpjes interessant.

Referentiescholen

Bekijk de contactgegevens van referentiescholen. Zij staan je graag te woord over hun praktijkervaringen!

Peter Petersenschool | Haren

Adres
Rummerinkhof 6b Haren

Contactpersoon
Circe Kraak
050-5350566
circe@jenaplanschool.nl

Bellen

Het Palet | Nieuw-Vennep

Daltonschool met combigroepen

Adres
Kalslagerring 15-17
Nieuw-Vennep

Contactpersoon
Chieneke Grun
chieneke.grun@floreer.nl
0252-626627

Bellen

OBS De Overkant | Rhoon

Adres
Hovenier 2
3161 LG Rhoon

Contactpersoon
Simone Delmee
s.delmee@opo-albrandswaard.nl
010 501 8669

Bellen

BS Rehoboth | Naaldwijk

Adres
Hoefblad 13
2671 WX Naaldwijk

Contactpersoon
Irene Kerssies
ikerssies@rehoboth.pcpow.nl
0174 625 271

Bellen

KBS Laurentius | Breda

Adres
Van Gaverenlaan 18
4835 CD Breda

Contactpersoon
Mandy Jäger
jaeger@kbs-laurentius.nl
076- 564 0755

Bellen

Mariaschool | Ulft

Adres
Neptunus 8
7071 VG Ulft

Contactpersoon
Annelies Geessink
annelies.geessink@essentius.nl
031 564 1071

Bellen

BS De Regenboog | Enschede

Adres
Het Stroink 60
7542 GT Enschede

Contactpersoon
Hans Gerritsen
h.gerritsen@skoe.nl
Miranda Kamphuis
m.kamphuis@skoe.nl
053 476 64 77

Bellen

NKS Het Pyriet | Winterswijk

Nieuwkomersschool

Adres
Voorninklaan 1a
7103 AW Winterswijk

Contactpersoon
Melanie Buijnink en Natasja Piek
melanie.buijnink@sopow.nl
0543-514294

Bellen

RK Majellaschool | Hoogezand

Adres
Beetslaan 8
9602 AX Hoogezand

Contactpersoon
Kirsten Oosterhuis
Kirsten.Oosterhuis@primenius.nl
0598-321574

Bellen

DKC Jan Ligthart | Zutphen

Adres
Leeuwerikstraat 1
7203 JB Zutphen

Contactpersoon
Iris Reulink
irisreulink@archipelprimair.nl
Jorien Nijenhuis
joriennijenhuis@archipelprimair.nl
0575-512759

Bellen

De Wegwijzer | Winssen

Adres
Molenstraat 1
6645 BR Winssen

Contactpersoon
Maaike Schook
m.schook@groeisaampo.nl
0487-521756

Bellen

CNS De Triangel | Lunteren

Adres
Kerkhoflaan 29
6741 BN Lunteren

Contactpersoon
Maaike Schook
annemieke@cnsdetriangel-lunteren.nl
0318-487271

Bellen

CBS De Akker | Oosterwolde FR

Adres
Rijweg 59
8431 KH Oosterwolde FR

Contactpersoon
Daniëlle Versteeg
d.versteeg@tjongerwerven.nl
0516-512624

Bellen

Talentrijk | Nijverdal

Adres
P.C. Stamstraat 2
7442 ZC Nijverdal

Contactpersoon
Frederiek Rouwenhorst
f.rouwenhorst@talentrijk-ikt.nl
0548 615 313

Bellen

BS De Klimophoeve | Bleiswijk

Adres
Hoefweg 49
2665 CB Bleiswijk

Contactpersoon
Becha Broeders
becha.broeders@rvko.nl
010 529 99 99

Bellen

OBS De Mei | Wormerveer

Adres
Voltastraat 15A
1521 TL Wormerveer

Contactpersoon
Saskia Haan
s.haan@zaanprimair.nl
075-6283835

Bellen

Gratis Taaljacht uitproberen

  • Vraag de zichtzending aan
  • Bestel de proeflicentie
  • Vraag het uitprobeerpakket aan
Lees meer over de uitprobeeropties

Kosten & aanschaf

Besteladvies

Aanvragen

Een advies afgestemd op het aantal leerlingen. Wij rekenen het voor je uit!

Benieuwd waar je dit lesmateriaal kan bestellen?

Bekijk onze leveranciers.

Prijslijst

Download prijslijst

Al onze adviesprijzen op een rij van materialen en software, inclusief ISBN.

Benieuwd of je subsidie kan inzetten?

Lees meer over subsidies.

Starten met Taaljacht

Foto

Trainingen

Onze trainers nemen je mee in de methode, zodat je goed voorbereid voor de klas staat.

Lees meer

Service Sterke Start

Gratis online ondersteuning met de juiste handvatten om te starten. Ideaal als je zelfstandig aan de slag wilt gaan.

Lees meer
Foto

Wat is jouw volgende stap?

Download de factsheet

Download factsheet

De feiten op een rij. Waar moet jouw nieuwe methode aan voldoen?

Bekijk echt materiaal

Zichtzending aanvragen

Voel, blader, klik en scroll door echt materiaal.

Vraag de brochure aan

Brochure aanvragen

Alles nog eens rustig nalezen en delen met je collega’s.

Contact opnemen

Wil je meer weten over Taaljacht? Onze medewerkers staan klaar voor al jouw vragen. Je kunt ons bellen, mailen, een WhatsApp sturen of een afspraak maken.

Op de hoogte blijven van alles rondom Taaljacht? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Aanmelden
0
    Je winkelmand
    Je winkelmand is leeg< Verder winkelen
      Bereken verzendkosten
      Kortingscode toepassen

        Toegevoegd aan winkelmand

        Naar winkelmandje