Ik eet het beter: samenwerking tussen Albert Heijn en Zwijsen

albert_heijn_2017_-_vierkant.png‘De eerste grote opdrachtgever waarmee ik heb samengewerkt, is Albert Heijn’, vertelt Ingrid van Veen, accountmanager B2B bij Uitgeverij Zwijsen. ‘De opdracht om het lespakket Ik eet het beter te maken, ligt sinds 2016 bij ons en het voelt ook echt als een samenwerking. Ook al is Albert Heijn de opdrachtgever, we doen het wel samen. Dat is heel prettig en constructief’, aldus Ingrid.

Ook Paula Mulder, manager Creative Marketing bij Albert Heijn, die verantwoordelijk is voor Ik eet het beter vanuit Albert Heijn, ervaart de samenwerking als prettig. ‘Zwijsen is een uitstekende partij en maakt ons programma met veel expertise en gedrevenheid. De relatie is zeer goed en we hebben frequent contact en stemmen regelmatig met elkaar af’, aldus Paula.

Inhoud lespakket

Met het lespakket Ik eet het beter bereiken de bedrijven ruim 400.000 kinderen per jaar. ‘Ik eet het beter is het scholenprogramma van Albert Heijn in samenwerking met het Voedingscentrum dat gemaakt wordt door Zwijsen’, vertelt Paula. ‘Het is een lesprogramma voor basisschoolleerlingen van groep 5 tot en met 8 dat als doel heeft om de kinderen te stimuleren tot een gezonde leefstijl’, gaat ze verder.

‘Het programma gaat vooral over gezond eten en drinken, maar ook voldoende bewegen en ontspannen komt aan bod. Met het inspirerende lesprogramma brengen we de kinderen kennis bij en stimuleren we hen tot een gedragsverandering om gezonder te leven’, zegt Paula.

Verdeling van taken

‘De inhoud van het pakket stemt Zwijsen met het Voedingscentrum af en Albert Heijn verstrekt uiteindelijk op advies van Zwijsen de boodschappenpakketten aan de scholen’, aldus Ingrid. ‘Zwijsen zorgt voor de inhoud van de lespakketten en voor de mogelijkheid tot inschrijving voor leerkrachten. Drukwerk, handling, verzending en de diensten klantenservice en marketing liggen ook bij Zwijsen’, zegt Ingrid.

Samenwerking

‘Mede dankzij de expertise van Zwijsen omtrent het maken van lesprogramma’s en hun ervaring met de doelgroep scholen en docenten, is er nu twee keer per jaar een programma van Ik eet het beter dat zeer goed gewaardeerd wordt door de docenten. Het programma kan telkens weer kan rekenen op een groot aantal deelnemende groepen en scholen. Dat is belangrijk, omdat we met elkaar willen dat Nederland een beetje gezonder wordt en we starten bij de kinderen’, vertelt Paula.

Ook een educatief product op maat?

Wil jouw bedrijf of organisatie ook samen met Zwijsen een mooi lespakket of programma ontwikkelen? Neem dan contact op met:

Ingrid van Veen, accountmanager B2B
Telefoonnummer: 013 583 88 88
E-mail: i.vanveen@zwijsen.nl

[Noot van de redactie: Het lesprogramma ‘Ik eet het beter’ is inmiddels na 14 jaar gestopt. In deze periode hebben we zo’n 5 miljoen kinderen bereikt, geïnspireerd en geactiveerd tot een gezonde leefstijl!]

Reacties (0)

Geef een antwoord

Jouw email wordt niet gepubliceerd.

Toegevoegd aan winkelmand

Naar winkelmandje