Klantenservice - boeken en spellen

Heb je een vraag over een van onze boeken of spellen? Bekijk de veelgestelde vragen hieronder of neem direct contact met ons op.

Voor vragen over een boek of spel kun je contact opnemen met onze klantenservice. Wij zijn iedere werkdag bereikbaar van 8.00 tot 17.30 uur, per mail of telefonisch op 013-583 88 88.

Heb je vragen over een bestelling dan kun je contact opnemen met de Zwijsen Webshop service, per mail zwijsenwebshop@wpg.nl of telefonisch 020-5518731. Wij zijn bereikbaar iedere werkdag van 8.30 tot 17.00 uur.

Veelgestelde vragen over boeken en spellen

Wat zijn de verzendkosten?

Onze verzendkosten zijn voor afleveradressen in Nederland en België € 1,95 per bestelling. Dit is een vast bedrag ongeacht het aantal artikelen of het aantal zendingen per bestelling.

Zijn genoemde prijzen inclusief of exclusief BTW?

Alle op deze website genoemde prijzen zijn inclusief BTW.

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Bij alle artikelen in onze winkel staat een indicatieve levertijd aangegeven. De meeste boeken en spellen uit ons assortiment heb je binnen 1 werkdag in huis als je het voor 23.00 uur besteld hebt.

Meerdere producten

Wanneer je meerdere boeken in 1 keer bestelt, doen wij ons best om, indien mogelijk, alles in 1 keer bij je te laten bezorgen. De levertijd van je hele bestelling wordt in dat geval gelijk aan die van het artikel met de langste levertijd.

Vertraging

In uitzonderlijke gevallen doet PostNL in plaats van 24 uur enkele dagen over de bezorging van een bestelling. Heb je je bestelling 3 werkdagen nadat hij is verzonden nog niet ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Om je zo snel mogelijk van dienst te zijn, verzoeken we je vriendelijk je ordernummer te vermelden in je e-mail of bij de hand te houden als je ons belt.

Waar kan ik extra werkbladen en oplossingen vinden?

Bij sommige spellen, doeboeken en doeblokken horen extra werkbladen of oplossingen. Je vindt ze hier.

Waarom kan ik niet meer dan 9 verschillende producten in mijn winkelmandje stoppen?

Om technische redenen is er momenteel een maximum aan het aantal artikelen per bestelling. Als je meer artikelen wilt bestellen dan kun je dit over twee orders verdelen. Over beide bestellingen zullen verzendkosten berekend worden (€1,95 per order).

Meer vragen

Hoe kan ik een bestelling plaatsen of annuleren?

Een bestelling plaatsen

Het bestellen van een boek of een spel gaat via een paar eenvoudige stappen:

  1. Klik bij het gewenste artikel op het winkelwagen icoon of op de button 'Bestel direct'.
  2. Klik op ‘Bestellen’. (Of winkel even verder door een nieuwe zoekopdracht uit te voeren.)
  3. Je komt in je winkelwagen waar je de geselecteerde artikelen in een overzicht terug ziet. Je kunt hier aantallen aanpassen of artikelen uit de bestelling verwijderen. Wanneer de inhoud van je winkelwagen overeenkomt met je wensen klik je op de knop 'Naar de kassa'.
  4. Wanneer je al een Zwijsen webwinkel account hebt kun je inloggen zodat je gegevens worden ingevuld. Heb je nog geen account dan kies je voor 'ik ben nieuw'.
  5. Controleer en/of vul je bestelgegevens in, kies je betaalwijze en ga door naar het overzicht.
  6. Op de bevestigen pagina krijg je nogmaals een overzicht van je bestelling te zien. Wanneer je bestelling correct staat weergegeven en je akkoord gaat met de algemene voorwaarden kun je de bestelling plaatsen door op de knop 'Bestelling afronden' te klikken.
  7.  Je wordt naar de gekozen wijze van betalen doorgestuurd. Wanneer de betaling succesvol is afgerond krijg je de melding 'Bedankt voor je bestelling, deze is succesvol ontvangen!'.
  8. Tot slot wordt er een bevestiging van je bestelling naar het opgegeven e-mailadres gestuurd.

 

Meer dan 10 stuks

Wil je een bestelling plaatsen van 11 of meer stuks van hetzelfde artikel? Dan moet je contact opnemen met ons klantenservicecentrum, te bereiken op telefoonnummer 020-5518731 ( maandag t/m vrijdag van 8:30 tot 17:00 uur).

Een bestelling annuleren

Om je bestelling te annuleren moet je contact opnemen met ons klantenservicecentrum, te bereiken op telefoonnummer 020-5518731 ( maandag t/m vrijdag van 08:30 tot 17:00 uur). De medewerker klantenservice zal met jou de levering en eventuele terugstorting bespreken. Omdat de uitlevering bij bestelling direct in gang gezet wordt, is het soms niet te voorkomen dat je het boek toch eerst ontvangt.

Waar vind ik de factuur?

Als je bij je bestelling een factuur ontvangt waar geen bedragen op staan, dan kun je deze als pakbon beschouwen. Dit is bijvoorbeeld het geval als je een ander factuuradres dan afleveradres hebt ingevuld. De daadwerkelijke factuur waar het bedrag op staat, heb je via e-mail ontvangen.

Kopie factuur

Indien je een kopie factuur wenst te ontvangen, dan kun je deze opvragen bij ons klantenservicecentrum onder vermelding van je ordernummer. Het klantenservicecentrum is te bereiken op telefoonnummer 020-5518731 ( maandag t/m vrijdag van 08:30 tot 17:00 uur).

Ik wil een boek of spel retourneren, hoe werkt dat?

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer je een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, bieden we je zo snel mogelijk een passende oplossing.

Retourneren van een besteld product

Je kunt een artikel dat je bij ons gekocht hebt kosteloos retourneren:

  • als je dit binnen 14 dagen, na ontvangst van je product, bij ons meldt.
  • als je het hierna binnen 14 dagen retourneert inclusief een geldig aankoopbewijs, zoals b.v. de factuur/pakbon, een kopie daarvan, de bevestigingsmail of een afschrift.

Voor artikelen die op de juiste wijze geretourneerd zijn, komt de betalingsverplichting te vervallen of wordt het door jou betaalde bedrag teruggestort op je rekening. Dit is inclusief de verzendkosten tenzij je een deel van de bestelling houdt. Voor geretourneerde artikelen die (licht) beschadigd zijn, houden wij een passende schadevergoeding in.

Wijze van retourzenden

Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat WPG Uitgevers c.q. Uitgeverij Zwijsen niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen. Wanneer je een product retour wil sturen, kun je gebruik maken van dit modelformulier.

Wil je zeker weten of je retourzending aankomt? Brievenbuspost kun je dan aangetekend retour sturen, pakketten kun je volgen met behulp van een 3S-code. Vraag op het postagentschap altijd om deze code, want met de 3S-code kun je het verzendtraject van je pakket volgen via de website www.tracktrace.nl. Zo kun je zien of en wanneer het pakket op de plaats van bestemming is aangekomen.

Sluit altijd een geldig aankoopbewijs bij. Je dient de factuur/pakbon, een kopie daarvan, de bevestigingsmail of een afschrift bij het te retourneren artikel bij te sluiten. Wij stellen het op prijs wanneer je b.v. op de achterkant van de factuur de reden van terugzenden vermeldt. Of gebruik daarvoor bovengenoemd modelformulier.

Stuur je artikel(en) retour naar:

  • Voor Nederland: Zwijsen Webshop, Antwoordnummer 290, 1800 VB Alkmaar
  • Voor België: Uitgeverij Zwijsen België, Rijnkaai 37 bus 9, 2000 Antwerpen

Terugbetaling bij retourneren

Zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen nadat je hebt aangegeven van je koop te willen afzien, betalen we je terug. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Retour buiten voorwaarden

Wanneer je een artikel buiten de gestelde voorwaarden of zonder factuur of pakbon of een kopie daarvan terugstuurt, dan komt de betalingsverplichting niet te vervallen.

Waarom ontvang ik een betalingsherinnering?

Wanneer je een betalingsherinnering hebt gekregen, dan hebben wij voor de betreffende bestelling nog geen betaling van je ontvangen. Nadat je betaald hebt, duurt het 10-15 werkdagen voordat wij je betaling verwerkt hebben. Als je de betaling langer geleden hebt voldaan, dan verzoeken we je vriendelijk om contact op te nemen met ons klantenservicecentrum. Om je zo snel mogelijk van dienst te zijn, verzoeken we je vriendelijk je ordernummer te vermelden of bij de hand te houden als je ons belt.

Waarom kan ik niet meer dan 9 verschillende producten in mijn winkelmandje stoppen?

Om technische redenen is er momenteel een maximum aan het aantal artikelen per bestelling. Als je meer artikelen wilt bestellen dan kun je dit over twee orders verdelen. Over beide bestellingen zullen verzendkosten berekend worden (€1,95 per order).

Wat kan ik doen bij een klacht?

Als je niet tevreden bent over ons product of onze dienstverlening, kun je contact opnemen met ons klantenservicecentrum. Onze medewerkers helpen je graag verder.

Mocht je na dit contact toch niet tevreden zijn over de afhandeling van je vraag of klacht, dan kun je dit schriftelijk kenbaar maken aan Uitgeverij Zwijsen.
Stuur je klacht onder vermelding van je naam, adres, woonplaats en ordernummer naar:
Uitgeverij Zwijsen BV
Postbus 805
5000 AV Tilburg

Zodra wij je brief hebben ontvangen, reageren wij binnen 1 week inhoudelijk op je vraag of klacht.

Hebben wij je toch niet naar tevredenheid kunnen helpen? Dan kun je natuurlijk altijd nog je klacht voorleggen aan de geschillencommissie Thuiswinkel of aan de geschillencommissie via het Europees ODR Platform.