Klantenservice - kindertijdschriften

Heb je een vraag over een van onze kindertijdschriften? Bekijk de veelgestelde vragen hieronder of neem direct contact met ons op.

Onze abonneeservice is iedere werkdag bereikbaar van 08:30 tot 17:00 uur, per mail of telefonisch op 085-0293183.

 

Veelgestelde vragen tijdschriften

Wanneer ontvang ik mijn tijdschrift?

Heb je een abonnement afgesloten? In het verzendschema zie je wanneer ieder nummer wordt verzonden.

Hoe kan ik betalen bij afsluiting van een abonnement?

Je kunt via IDEAL, creditcard of met een automatische incasso betalen. Je kunt ook gebruikmaken van een acceptgiro. Hiervoor geldt een toeslag van € 2,-. Prijswijzigingen voorbehouden. 

De online betaalmogelijkheden lopen via de beveiligde omgeving van onze payment provider Buckaroo. 

Het abonnementsgeld voor Rompompom, Maan Roos Vis en Dolfje Weerwolfje wordt afgeschreven in de week dat het eerst te ontvangen nummer bezorgd wordt. In het verzendschema zie je de geplande bezorgdata.

Het abonnementsgeld dient bij vooruitbetaling te worden voldaan. De betalingstermijn wordt vastgelegd zoals je bij het aangaan van het abonnement hebt aangegeven.

Ik wil een wijziging doorgeven in mijn (adres)gegevens

Via de Zwijsen Abonneeservice kun je je abonneegegevens aanvullen of wijzigen, of een adreswijziging doorgeven. Dat kan schriftelijk, telefonisch (085-0293183, bereikbaar ma. t/m vr. 08:30 tot 17:00) of per e-mail (zwijsenabonneeservice@weekbladpers.nl).

Postadres:

Zwijsen Abonneeservice
Antwoordnummer 290
1800 VB Alkmaar

Meer vragen

Hoe kan ik een abonnement op een tijdschrift afsluiten?

Het afsluiten van een tijdschriftabonnement gaat via een paar eenvoudige stappen:

  1. Klik bij het gewenste abonnement op de button 'Bestel direct'.
  2. Vul je bestelgegevens in. Je kunt ervoor kiezen om het tijdschrift op naam van je kind te ontvangen.  Bij een abonnement op Dolfje Weerwolfje kun je de ingangseditie kiezen. Kies je betaalwijze. Controleer alle ingevulde gegevens goed. Wanneer je bestelling correct staat weergegeven en je akkoord gaat met de algemene voorwaarden kun je de bestelling plaatsen door op de knop 'Bestellen' te klikken.
  3. Heb je gekozen voor 'Automatische incasso' of 'Acceptgiro' als betaalwijze, dan land je nu op de pagina met de melding 'Bedankt voor het accepteren van ons aanbod.'
  4. Wanneer je iDeal kiest als betaalmethode dan kom je op een tussenpagina waar je bevestigt dat je verder wilt met betalen. Je wordt naar Buckaroo doorgestuurd. Wanneer de betaling succesvol is afgerond krijg je de melding 'De betaling is geslaagd'.
  5. Tot slot wordt er een bevestiging van je bestelling naar het opgegeven e-mailadres gestuurd.

Kan ik mijn abonnement eenvoudig opzeggen?

Een abonnement op Rompompom en Maan roos vis stopt automatisch na het eindigen van het schooljaar. Voor het beëindigen van een abonnement op Dolfje Weerwolfje geldt een opzegtermijn van 1 maand vóór afloop van de abonnementsperiode. Zonder wederopzegging worden abonnementen na de eerste abonnementsperiode automatisch voortgezet voor onbepaalde tijd.  In dat geval kan de klant het abonnement te allen tijde opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van een maand. In geval de betreffende titel minder dan eenmaal per maand verschijnt, zal de klant een opzegtermijn van drie maanden in acht nemen. Inning van het abonnementsgeld blijft gelijk aan de periode waarvoor het abonnement is aangegaan.

Eventueel te veel vooruitbetaald abonnementsgeld wordt automatisch teruggestort. Neem schriftelijk, telefonisch (085-0293183, bereikbaar ma. t/m vr. 08:30 tot 17:00) of per e-mail (zwijsenabonneeservice@weekbladpers.nl) contact op met Zwijsen Abonneeservice. Vermeld a.u.b. altijd je bezorgadres, rekeningnummer (plus eventueel afwijkende tenaamstelling) en de reden van je opzegging.

Ik wil mijn tijdschrift buiten Nederland laten bezorgen, kan dat?

Voor (nieuwe) abonnees woonachtig in andere landen gelden andere abonnementsvoorwaarden. Je kunt contact opnemen met Zwijsen Abonneeservice (telefoonnummer +3185-0293183) voor meer informatie over de mogelijkheden.

Bij mijn abonnement hoort een welkomstcadeau. Wanneer ontvang ik dat?

Indien bij het jaarabonnement een welkomstcadeau hoort, dan wordt dit binnen 2 weken na verwerking van het abonnementsgeld aan je verstuurd, tenzij anders staat aangegeven. Aanbiedingen met een welkomstgeschenk gelden alleen zolang de voorraad strekt en alleen als je de afgelopen 6 maanden geen abonnement hebt gehad. Abonnees woonachtig in het het buitenland kunnen alleen gebruikmaken van een introductiekorting.

Wat is de minimale looptijd van een abonnement?

Abonnementen gaan in bij ontvangst van het eerste nummer. Abonnementen hebben een minimale looptijd zoals vermeld in de aanbieding waarmee de abonnee heeft ingestemd.

Wanneer wordt de automatische incasso afgeschreven?

Het abonnementsgeld voor Rompompom, Maan Roos Vis en Dolfje Weerwolfje wordt afgeschreven in de week dat het eerst te ontvangen nummer bezorgd wordt. In het verzendschema zie je de geplande bezorgdata.

Hoe kan ik een tijdschriftabonnement herroepen?

Wil je een abonnement op een van onze tijdschriften herroepen? Je hebt het recht om je abonnement tot 14 dagen na ontvangst van het eerste nummer zonder opgave van reden te annuleren. Dit kan via Bijlage I het modelformulier voor herroeping. Je ontvangt altijd een bevestiging van je opzegging. 

Reeds betaalde kosten worden binnen maximaal 14 dagen na ontvangst van de herroepingsmededeling teruggestort. 
Heb je al een tijdschrift ontvangen tot aan het moment van herroeping dan worden de kosten daarvan verrekend  met het terug te storten bedrag.