Taalmaker
In te zetten als extra oefenstof of plustaken taal
Met de Taalmaker-boekjes laat je leerlingen eigen taalproducten maken. Taalmaker wordt gebruikt als extra oefenstof of plustaak voor groep 4 t/m 8.

Zo werkt Taalmaker
Boven een taak van Taalmaker staat de doelstelling in leerlingtaal vermeld. De taak zelf bestaat uit vier fasen:
- Op verkenning
De leerlingen bekijken een taaluiting, zoals een uitnodiging of een spaarkaart. Ze maken daarbij twee verkennende opdrachten. Zo kijken ze gerichter naar de taaluiting en wordt mogelijke voorkennis geactiveerd. - Uitleg
De uitleg is enerzijds een conclusie vanuit de verkenning en anderzijds de inhoudelijke instructie die nodig is om de volgende fase, te kunnen doorlopen. - Aan de slag
Leerlingen gaan stap voor stap zelf aan de slag met het maken van de taaluiting. - Delen
De vierde fase is ‘Delen’. In deze fase kijkt de leerling terug en wordt er informatie uitgewisseld.
Contact opnemen
Wil je weten wat Zwijsen nog meer biedt rondom het vakgebied taal? Manon of een andere adviseur uit jouw regio vertelt je er graag meer over!
Contact