Gebruik jouw NPO-gelden voor duurzaam effectief rekenonderwijs

Het leggen van een goede rekenbasis is essentieel voor een succesvolle toekomst van jouw leerlingen. Volgens recent onderzoek van de onderwijsinspectie zijn er nog veel te weinig leerlingen die aan het einde van hun basisschooltijd het streefniveau 1S voor rekenen behalen. Kijk vooruit en zet je budget van het Nationaal Programma Onderwijs effectief en duurzaam in op jouw rekenonderwijs!

Duurzaam effectief rekenonderwijs met Semsom

Wist jij dat je ook onze allernieuwste en aansprekende rekenmethode Semsom kunt financieren vanuit jouw NPO budget? Kies voor Semsom en leg een stevige rekenbasis in de onderbouw waar jouw leerlingen jarenlang profijt van hebben. Lees hier waarom of vraag meteen een besteladvies aan.

Bewegend leren rekenen met Semsom | interventie B Fysieke activiteiten

Eén van de bewezen interventies die als kansrijk worden gezien om corona-achterstanden in te halen is het inzetten van fysieke activiteiten. Semsom integreert doelgericht bewegen en spelen in iedere les.

Onderzoek toont aan dat bewegend en spelend leren bijdraagt aan: een betere motivatie, een hogere concentratie en het beter onthouden van de lesstof. Doordat je met Semsom in iedere les fysieke bewegende activiteiten doet, waarbij kinderen ook veel samenwerken, vergroot je tevens de betrokkenheid van leerlingen op het gebied van rekenen en dat is een enorm belangrijke factor in het verbeteren hun schoolprestaties. Lees voor meer informatie het artikel 6 pijlers voor goed aanvankelijk rekenen in groep 3 en vraag gratis het whitepaper aan!

Leren van en met medeleerlingen | interventie B Leren van en met medeleerlingen

Semsom biedt allerlei werkvormen waarin leerlingen in groepjes en duo’s met elkaar samenwerken met rekenopdrachten. De sterke rekenaars worden hierbij gemengd met de zwakkere rekenaars waardoor ze veel van elkaar leren én hun sociale vaardigheden ontwikkelen. Lees hier meer over Samenwerkend leren in Aanvankelijk rekenen met Semsom.

Samenwerkend leren met Semsom | interventie D Samenwerkend leren

Stimuleer een betere leeropbrengsten voor rekenen met behulp van samenwerkend leren in de onderbouw.

Samenwerkend leren draagt volgens het NPO terecht bij aan de ontwikkeling van de executieve functies van leerlingen. Het is daarom ook één van de belangrijkste pijlers binnen Semsom, onderzoek toont aan dat het tot betere leeropbrengsten leidt. Waarom? De leerlingen zijn actief bezig en door samen te werken, wordt het leerproces ook voor de leerkracht zichtbaar omdat leerlingen hardop moeten denken en doen.

Daarnaast ontwikkel je met Semsom al in de onderbouw de verantwoordelijkheid voor het eigen leerproces bij jonge kinderen doordat leerlingen specifieke taken krijgt tijdens het samenwerken. Denk hierbij aan: tijd bewaken en zorgen voor gelijke inbreng van de groep. Dit is een belangrijk instrument voor zelfstandig leren. Semsom zorgt voor samenwerkend leren activiteiten in vrijwel iedere Semsom les en tijdens de bewegende en spelende activiteiten.

Lees hier meer over Samenwerkend leren in Aanvankelijk rekenen met Semsom.

Vliegende start met Semsom! | interventie B Effectievere inzet van onderwijs

Met Semsom maak jij een vliegende start met jouw nieuwe rekenmethode. Semsom is namelijk ontwikkeld vanuit de praktijk, voor en met leerkrachten waardoor bij de ontwikkeling van Semsom echt rekening gehouden is met de dagelijkse praktijk. Hoe?

Lees meer en meld je aan voor de gratis service Sterke Start met Semsom.

Trainingspakket Semsom | interventie F Professionalisering

Met het praktische en interactieve trainingspakket van Semsom ga jij samen met de erkende trainers van Wizz-scholing, specialisten op het gebied van rekenwiskundig onderwijs en onderwijs voor het jonge kind, de verdieping in met Semsom om jouw rekenonderwijs in groep 3 te versterken. Daarnaast leer je enorm veel van de ervaringen van collega’s op andere scholen die ook met Semsom werken. Met behulp van de uitgebreide e-learning kun je alles goed nalezen. Lees meer over het trainingspakket.


Extra middelen voor rekenen

Passend rekenaanbod voor de hele sterke rekenaars | interventie B Leermiddelen voor individuele instructie

Ook na corona moeten alle leerlingen een passend aanbod krijgen voor rekenen. Rekentijger biedt verdiepingsstof voor de snellere rekenaars in groep 3 t/m 8, waarmee ze zelfstandig aan de slag gaan. Dit is niet alleen leuk en uitdagend voor de leerling, maar helpt jou als leerkracht tijd vrij te maken voor de leerlingen die de extra aandacht hard nodig hebben. Bestel Rekentijger direct in onze webshop!

Persoonlijk advies

Wil je de NPO-gelden gebruiken om vol in te zetten op rekenen, maar ben je er nog niet over uit wat voor jou de beste middelen zijn? Maak een afspraak met een van onze adviseurs! We denken graag mee over wat de mogelijkheden zijn voor jouw school.

Contact

Toegevoegd aan winkelmand

Naar winkelmandje