Veelgestelde vragen software Wizwijs

Leerkrachtassistent Wizwijs

Bij het opstarten van de Leerkrachtassistent krijg ik de melding dat de browser Flash-content heeft geblokkeerd. Wat kan ik doen?

Het programma Flash wordt door steeds meer browsers uitgefaseerd. Hierdoor wordt Flash-content in de Leerkrachtassistent automatisch geblokkeerd. Wanneer je in Google Chrome of Microsoft Edge een melding krijgt dat de FlashPlayer geïnstalleerd dient te worden, kun je de volgende instelling doen:

Chrome

  • Klik in de url-balk op het Slotje en op Site instellingen.
  • In het volgende scherm klik achter Flash op het pijltje en vervolgens op Toestaan.
  • Sluit dit tabblad af en klik op Opnieuw laden.

Edge

  • Klik rechtsboven op de drie stippen.
  • Ga naar instellingen.
  • Geavanceerde instellingen weergeven (onderaan).
  • Zet ‘Adobe Flash Player’ gebruiken op ‘aan’.
Ik heb aantekeningen gemaakt op een pagina, maar als ik deze pagina weer oproep zie ik deze niet. Hoe kan dit?

Als je een pagina benadert vanuit het Digimenu en je bewerkt de pagina, dan kun je die bewerkingen alléén weer oproepen wanneer je de pagina opnieuw benadert via het Digimenu. Wanneer je dezelfde pagina benadert via Verkennen is deze weer blanco. Dat geldt ook andersom, als je een pagina via Verkennen bewerkt, kun je die bewerkingen ook alleen maar via Verkennen benaderen en niet via het Digimenu.

Ik kan in de instructiehulp geen tekst intypen of werkbladen opslaan. Hoe kan dit?

Om deze handeling te kunnen uitvoeren, schakel je eerst terug naar klein scherm om tekst in te kunnen voeren en werkbladen op te kunnen slaan.

Ik heb in de instructiehulp werkbladen gemaakt en opgeslagen maar kan ze niet meer terugvinden. Wat nu?

De werkbladen worden lokaal op de computer opgeslagen. Daardoor kun je de werkbladen alleen terugvinden op de computer waarop je ze gemaakt hebt.

Wanneer ik de leerkrachtassistent opstart, krijg ik een melding over de Flash Player. Wat kan ik doen?

Wanneer de Leerkrachtassistent om de Flash Player vraagt, moet je de browser toestemming geven om Flash te gebruiken. Bij blijvende problemen kun je contact opnemen met je systeembeheerder. Vanaf eind 2020 wordt Flash niet meer ondersteunt. Daarom zullen wij per 1-8-2020 de software van Wizwijs aanbieden in HTML.

Software Oefenen en automatiseren

Bij 'Instellingen aanpassen' in de Leerkrachtmodule kan ik bij 'Keuze blok' kiezen uit 'Vrije keuze', 'Alle blokken' of een specifiek blok. Wat is het verschil?

Bij ‘Vrije keuze’ kan de leerling kiezen in welk blok hij wil werken. Bij ‘Alle blokken’ begint de leerling bij blok 1. Na afronden van dit blok wordt automatisch blok 2 klaargezet. Als een specifiek blok wordt klaargezet, wordt er nadat de leerling dit blok heeft afgerond, geen nieuw blok klaargezet. Als de leerling opnieuw inlogt, staat dezelfde inhoud weer klaar. De sessieresultaten die zijn opgeslagen in de Leerkrachtmodule worden overschreven.

Wordt de software van Wizwijs geschikt gemaakt voor gebruik op tablet?

De software van Wizwijs werkt op het moment via Adobe Flash. Vanaf eind 2020 wordt Flash niet meer ondersteunt. Daarom zullen wij per 1-8-2020 de software van Wizwijs aanbieden in HTML.

Met deze omzetting is de software ook geschikt voor gebruik op tablets.

Wanneer ik de leerlingsoftware opstart, krijg ik een melding over de Flash Player. Wat kan ik doen?

Wanneer de software om de Flash Player vraagt, moet je de browser toestemming geven om Flash te gebruiken. Bij blijvende problemen kun je contact opnemen met je systeembeheerder. Vanaf eind 2020 wordt Flash niet meer ondersteunt. Daarom zullen wij per 1-8-2020 de software van Wizwijs aanbieden in HTML.

Toetssite Wizwijs

Waar kan ik toetsresultaten invoeren?

Klik in de Toetssite in de oranje balk op ‘Wizwijs’. Klik vervolgens op ‘Toetsresultaten invoeren en/of wijzigen’. Als je geen oranje balk ziet maar een groene balk, dan bevind je je in de Leerkrachtmodule. In de Leerkrachtmodule kun je wel eerder ingevoerde toetsresultaten bekijken maar geen nieuwe resultaten invoeren.

Kan ik voor alle leerlingen tegelijk in één keer de toetsdatum invullen?

Ja, dat kan. Ga hiervoor naar het invoerveld Toetsdatum boven aan het Toetsformulier. Typ de toetsdatum in (dd-mm-jjjj) en klik buiten het veld in een kolomkop. De toetsdatum wordt automatisch ingevuld bij alle leerlingen.

Ik wil iets wijzigen in een individueel leerlingoverzicht. Hoe doe ik dat?

Ga naar Toetsresultaten invoeren/wijzigen. Selecteer de betreffende leerling en voer de wijzigingen door.

In het nieuwe weekplan ontbreken activiteiten. Hoe kan dat?

Het weekplan laat alleen de lessen en activiteiten zien, waarbij leerlingen in de instructiegroep zitten. Is de instructiegroep leeg, dan toont de Toetssite de activiteit niet.

Reeds ingevoerde toetsen worden niet verwerkt in het individueel leerlingoverzicht. Hoe kan dat?

In het individueel leerlingoverzicht staan alleen de toetsen verwerkt die in het huidige schooljaar zijn afgenomen. Individuele overzichten van voorgaande schooljaren kun je opvragen door in het individueel leerlingoverzicht van de betreffende leerling, rechts boven het overzicht, in de listbox het gewenste schooljaar aan te klikken. Heb je per ongeluk het verkeerde toetsjaar ingevuld? Je kunt dit corrigeren door naar ‘Toetsresultaten invoeren en/of wijzigen’ te gaan. Je kiest hier de reeds ingevoerde toets en wijzigt de toetsdatum.

Reeds ingevoerde toetsen worden niet verwerkt in het groepsoverzicht. Hoe kan dat?

In het groepsoverzicht staan alleen de toetsen verwerkt die in het huidige schooljaar zijn afgenomen. Heb je per ongeluk een toetsdatum ingevoerd die buiten het schooljaar ligt, dan zijn deze gegevens wel terug te vinden in het individueel leerlingoverzicht, maar niet in het groepsoverzicht. Heb je per ongeluk het verkeerde toetsjaar ingevuld? Je kunt dit corrigeren door naar ‘Toetsresultaten invoeren en/of wijzigen’ te gaan. Je kiest hier de reeds ingevoerde toets en wijzigt de toetsdatum.

Neem contact op

E-mailen

Stuur een bericht

Of stuur een e-mail naar: klantenservice@zwijsen.nl

Vragen worden in principe binnen een werkdag beantwoord.

Software helpdesk

Stuur een bericht

Of stuur een e-mail naar: software@zwijsen.nl

Vragen worden in principe binnen een werkdag beantwoord.

Whatsapp

06 24 88 54 59
We sturen je binnen 24 uur een reactie.

Bellen

013 583 88 88
Op werkdagen van 8 uur tot 17 uur.
0
    Je winkelmand
    Je winkelmand is leeg< Verder winkelen
      Bereken verzendkosten
      Kortingscode toepassen

        Toegevoegd aan winkelmand

        Naar winkelmandje