Veelgestelde vragen webshop

Bestellen en betalen

Zijn genoemde prijzen inclusief of exclusief BTW?

Alle op deze website genoemde prijzen zijn inclusief BTW.

Hoe kan ik betalen?

Op zwijsen.nl kun je je bestelling gemakkelijk en veilig online betalen.

  • Leerkrachten en onderwijs-ondersteunend personeel werkzaam in bijvoorbeeld het reguliere basisonderwijs, het speciaal basisonderwijs of de kinderopvang, kunnen op factuur betalen. Je hebt daarvoor een actief Basispoort account nodig. Heb je een Basispoort account, dan kun je op de afrekenpagina daarmee inloggen.
  • De online betaalmogelijkheden lopen via de beveiligde omgeving van onze payment provider Buckaroo. Voor alle klanten bieden we de volgende online betaalmethoden aan:
  1. iDeal
    Kies iDeal als betaalmethode op onze website. Selecteer vervolgens je eigen bank en je komt terecht in de vertrouwde internetbankieromgeving om de betaling goed te keuren. 
  2. Bancontact
    Kies Bancontact als betaalmethode op onze website. Selecteer vervolgens je eigen bank en je komt terecht in de vertrouwde internetbankieromgeving om de betaling goed te keuren.
  3.  Creditcards met uitgestelde betaling: Mastercard of Visa
    Kies Mastercard of Visa als betaalmethode op onze website. Volg de instructies op het betaalformulier van Buckaroo. Wij werken met een uitgestelde creditcardbetaling. Het bedrag wordt pas afgeschreven als jouw bestelling geleverd is.
Kan ik achteraf betalen?

Afhankelijk van het type bestelling bieden we de volgende opties om achteraf te betalen.

Op factuur
Leerkrachten en onderwijs-ondersteunend personeel kunnen op factuur betalen. Je hebt daarvoor een actief Basispoort account nodig. Heb je een Basispoort account, dan kun je op de afrekenpagina daarmee inloggen.

Creditcard
Particulieren en overige organisaties én leerkrachten en onderwijs-ondersteunend personeel kunnen kiezen voor de creditcard als betaalmethode. Wanneer je een bestelling plaatst, wordt het bedrag op je creditcard gereserveerd. De daadwerkelijke afschrijving wordt pas na de levering gedaan. Op die manier betaal je dus achteraf. Let wel op, dat dit afhankelijk is van de afschrijving van het maandbedrag van jouw creditcard.

Waar vind ik de factuur?

Als je bij je bestelling een factuur ontvangt waar geen bedragen op staan, dan kun je deze als pakbon beschouwen. Dit is bijvoorbeeld het geval als je een ander factuuradres dan afleveradres hebt ingevuld. De daadwerkelijke factuur waar het bedrag op staat, heb je via e-mail ontvangen.

Wanneer je hebt gekozen voor betalen op factuur op basis van je Basispoortaccount, dan verzenden we de factuur naar het opgegeven facturatie-mailadres. Heb je een account aangemaakt voor de webshop van zwijsen.nl, dan vind je de factuur ook in je accountpagina’s op zwijsen.nl. De digitale factuur wordt meestal een dag nadat de producten zijn uitgeleverd verstuurd. Het kan voorkomen dat je bestelling in deelleveringen wordt verzonden. Is dit het geval, dan ontvang je ook de factuur in delen. Want, wat niet is verzonden, wordt niet gefactureerd. Heb je geen factuur ontvangen en je hebt geen account voor zwijsen.nl? Neem dan contact op met onze klantenservice. Check voor de zekerheid eerst even je SPAM mailbox.

Kopie factuur

Indien je een kopie factuur wenst te ontvangen, dan kun je deze online aanvragen.

Je kunt de factuur ook bij ons klantenservicecentrum onder vermelding van je bestelnummer aanvragen. Het klantenservicecentrum is te bereiken op telefoonnummer 013-5838888 ( maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 17:00 uur).

Waarom ontvang ik een betalingsherinnering?

Wanneer je een betalingsherinnering hebt gekregen, dan hebben wij voor de betreffende bestelling nog geen betaling van je ontvangen. Nadat je betaald hebt, duurt het 10-15 werkdagen voordat wij je betaling verwerkt hebben. Als je de betaling langer geleden hebt voldaan, dan verzoeken we je vriendelijk om contact op te nemen met ons klantenservicecentrum. Om je zo snel mogelijk van dienst te zijn, verzoeken we je vriendelijk je ordernummer te vermelden of bij de hand te houden als je ons belt.

Welke garantie heb ik als ik een product koop?

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer je een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, bieden we je zo snel mogelijk een passende oplossing.

Hoe kan ik een bestelling plaatsen of annuleren?

Een bestelling plaatsen

Het bestellen van een boek of een spel gaat via een paar eenvoudige stappen:

  1. Klik bij het gewenste artikel op het winkelmandicoon.
  2. Klik op ‘Naar winkelmandje’. (Of winkel even verder door een nieuwe zoekopdracht uit te voeren.)
  3. Je komt in je winkelmand waar je de geselecteerde artikelen in een overzicht terug ziet. Je kunt hier aantallen aanpassen of artikelen uit de bestelling verwijderen. Wanneer de inhoud van je winkelwagen overeenkomt met je wensen klik je op de knop ‘Verder naar bestellen’.
  4. Bij stap 1 kies je het type bestelling. Je kunt op twee manieren een bestelling plaatsen: als leerkracht of onderwijsondersteunend personeel; als particulier en overige organisaties.
  5. Bestel je als leerkracht of onderwijsondersteunend personeel én heb je een actief Basispoort account, dan kun je kiezen voor ‘betalen op factuur’. 
  6. Heb je je keuze gemaakt, dan klik je op de knop ‘Doorgaan’. 
  7. Wanneer je al een account hebt voor de Zwijsen webshop kun je inloggen zodat je gegevens worden ingevuld. Heb je nog geen account ga dan direct door naar de invulvelden onder ‘contactgegevens’ en ‘adresgegevens’.
  8. Controleer en/of vul je bestelgegevens in en kies je betaalwijze.
  9. Wanneer je bestelling correct staat weergegeven en je akkoord gaat met de algemene voorwaarden kun je de bestelling plaatsen door op de knop ‘Bestelling plaatsen’ te klikken.
  10. Je wordt naar de gekozen wijze van betalen doorgestuurd. Wanneer de betaling succesvol is afgerond krijg je de melding ‘Bedankt voor je bestelling’.
  11. Tot slot wordt er een bevestiging van je bestelling naar het opgegeven e-mailadres gestuurd.

 

Een bestelling annuleren

Om je bestelling te annuleren moet je contact opnemen met ons klantenservicecentrum, te bereiken op telefoonnummer 013-5838888 ( maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 17:00 uur). De medewerker klantenservice zal met jou de levering en eventuele terugstorting bespreken. Omdat de uitlevering bij bestelling direct in gang gezet wordt, is het soms niet te voorkomen dat je het boek toch eerst ontvangt.

Als kinderdagverblijf (KDV) bestellen op factuur, kan dat?

Ja, dat kan. Daarvoor heeft je organisatie wel een Basispoortaccount nodig. Als deze nog niet bestaat, kan een account worden aangevraagd door contact op te nemen met Basispoort, telefonisch via 073 628 7557, per mail (info@basispoort.nl) of via een formulier op de website van Basispoort.

Het bestellen is mislukt omdat ik niet kan inloggen op Basispoort.

Er kan in sommige gevallen een probleem optreden tijdens afrekenen op factuur, met het Basispoortaccount. Bijvoorbeeld wanneer je school werkt met COOL en je normaliter niet hoeft in te loggen met je Basispoortaccount. Wil je toch graag op factuur betalen dan kun je je bestellink delen met Rebekka, onze accountmanager (school)bibliotheken.

  • Ga naar je winkelmand, klik op de button ‘Winkelmand delen’.
  • Kopieer de link in een e-mail die je verzendt aan r.vanschelven@zwijsen.nl.
  • Vergeet niet je contactgegevens erbij te vermelden.
  • Zet in het onderwerp: Gedeelde winkelmand en de naam van je school.

Na ontvangst van je bestellink neemt Rebekka contact met je op om je aanvraag te bespreken.

Bezorgen

Wat zijn de verzendkosten?

Onze verzendkosten zijn voor afleveradressen in Nederland en België € 2,99 per bestelling. Vanaf € 20,- wordt je bestelling gratis verzonden.

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Bij alle artikelen in onze winkel staat een indicatieve levertijd aangegeven. De meeste boeken en spellen uit ons assortiment heb je binnen 1 dag in huis als je het voor 23.00 uur bestelt op maandag t/m vrijdag.

Je bestelling wordt bezorgd door PostNL of DHL. Een kleine bestelling past vaak door de brievenbus. Past het pakket niet door de brievenbus, dan ontvang je een verzendbevestiging per e-mail met daarin een Track & Trace code waarmee je de aflevering van je pakket kunt volgen. Ben je op het moment van bezorgen niet thuis? Dan laat de bezorger een kaart achter in je brievenbus. Het pakketje wordt dan bij de buren geleverd, bij een PostNL-pakketpunt of bij een DHL ServicePoint.

Voor 23:00 uur besteld op:Brievenbusbezorging op:Pakketbezorging op:
MaandagDinsdagDinsdag
DinsdagWoensdagWoensdag
WoensdagDonderdagDonderdag
DonderdagVrijdagVrijdag
VrijdagZaterdagZaterdag
ZaterdagDinsdagMaandag
ZondagDinsdagMaandag

Meerdere producten

Wanneer je meerdere boeken in 1 keer bestelt, doen wij ons best om, indien mogelijk, alles in 1 keer bij je te laten bezorgen. De levertijd van je hele bestelling wordt in dat geval gelijk aan die van het artikel met de langste levertijd. Het kan voorkomen dat je bestelling in deelleveringen wordt verzonden.

Vertraging

In uitzonderlijke gevallen doet het vervoersbedrijf enkele dagen over de bezorging van een bestelling. Heb je je bestelling 3 werkdagen nadat hij is verzonden nog niet ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Om je zo snel mogelijk van dienst te zijn, verzoeken we je vriendelijk je ordernummer te vermelden in je e-mail of bij de hand te houden als je ons belt.

Loop geen pakket mis gedurende schoolvakanties

Om te voorkomen dat je pakketbezorger voor een gesloten schooldeur komt te staan kun je gebruik maken van de ‘geslotenverklaring’.

Bestellingen worden verzorgd door PostNL en DHL. Om geen bezorging te missen vraag je een geslotenverklaring aan bij beide vervoersbedrijven. Lees er meer over op de website van PostNL en op de website van DHL.

Maak je geen gebruik van de ‘geslotenverklaring’ plaats je bestelling dan ruim voor aanvang van de vakantieperiode.

In welke landen bezorgt de webshop van zwijsen.nl?

De webshop van Uitgeverij Zwijsen levert uitsluitend op adressen in Nederland en België.

Artikel blijkt niet op voorraad

We proberen onze voorraadstatus zo actueel mogelijk te houden. Toch kan het voorkomen dat een besteld artikel is uitverkocht of even niet op voorraad is. Het boek, spel of pakket kan in herdruk zijn, maar het kan ook zijn dat een voorraad onderweg is.

Deellevering en backorder

Afhankelijk van de levertijd van de artikelen die niet op voorraad zijn, kan er een deellevering plaatsvinden. Het artikel dat we niet direct kunnen leveren, komt in backorder te staan en wordt verzonden zodra de voorraad is aangevuld.

Geen facturatie of geld terug

Een bestelling die in delen wordt geleverd zal ook in delen worden gefactureerd. Je ontvangt dus geen factuur voor artikelen die nog niet verzonden zijn.

Heb je online betaald en het artikel blijkt helaas uitverkocht dan wordt je betaling vanzelfsprekend teruggestort en ontvang je hiervan bericht.

Ruilen en retourneren

Hoe kan ik artikelen retourneren?

Ben je niet tevreden met je bestelling en wil je het retour sturen? Je kunt binnen 14 dagen na ontvangst aan ons laten weten dat je van de aankoop af wenst te zien. Na aanmelding heb je vervolgens nog eens 14 dagen om de producten daadwerkelijk te retourneren. Je kan ook zonder voorafgaande mededeling de producten binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen, als je daarbij maar een mededeling voegt waaruit jouw wens tot herroeping blijkt. De kosten voor retourneren zijn voor eigen rekening. Bekijk de actuele PostNL tarieven.

  • Meld je retour hier aan via je webshopaccount of als gast:

  • Verpak het artikel inclusief een geldig aankoopbewijs, zoals b.v. de pakbon, een kopie daarvan, de bevestigingsmail of een afschrift. Schrijf het retouradres op de verpakking:

    Uitgeverij Zwijsen Webshop
    Mindlabs
    Burgemeester Brokxlaan 900
    5041 SG Tilburg
  • Stuur het pakket uiterlijk binnen 14 dagen na het aanmelden van je retour terug. De kosten voor retourneren zijn voor eigen rekening. We verplichten je niet om het met een Track&Trace-code naar ons op te sturen maar handig is het wel. Hiermee kunnen we namelijk je verzending traceren als er iets misgaat. Kies je hiervoor, bewaar het verzendbewijs dan goed. Let op: er zijn wel extra kosten verbonden aan een zending met Track&Trace!
  • Voor artikelen die op de juiste wijze geretourneerd zijn wordt het door jou betaalde bedrag teruggestort op je rekening. Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat je aangetoond hebt deze te hebben opgestuurd.
  • Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Zwijsen.nl niet aansprakelijk is voor beschadigde of zoekgeraakte retour gestuurde artikelen. Wij kunnen kosten in rekening brengen voor beschadigde producten. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de producten, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Hoe weet ik of jullie mijn retourzending hebben ontvangen?

We sturen je een e-mail zodra je retourzending verwerkt is. Meestal is dat binnen vijf werkdagen nadat je het teruggestuurd hebt.

Wanneer word ik terugbetaald bij retourneren?

Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat je aangetoond hebt deze te hebben opgestuurd.

Ik heb het artikel beschadigd ontvangen, wat nu?

Als bij aflevering blijkt dat je bestelling niet juist is geleverd (beschadigd of anders dan besteld), neem dan contact op met de klantenservice en zij zullen direct met een gepaste oplossing komen.

Ik heb een verkeerd artikel ontvangen, wat nu?

Als bij aflevering blijkt dat je bestelling niet juist is geleverd (beschadigd of anders dan besteld), neem dan contact op met de klantenservice en zij zullen direct met een gepaste oplossing komen.

Ik ben te laat met retourneren, wat nu?

Wanneer je een artikel buiten de gestelde voorwaarden of terugstuurt zonder de retour aan te melden, dan ben je nog steeds verplicht voor het product te betalen.

Wat kan ik doen bij een klacht?

Als je niet tevreden bent over ons product of onze dienstverlening, kun je contact opnemen met ons klantenservicecentrum. Onze medewerkers helpen je graag verder. Stuur je ons een bericht via e-mail of via het contactformulier, dan proberen wij binnen één werkdag een reactie te geven. Inhoudelijk komen we uiterlijk binnen 1 week na ontvangst van je bericht met een reactie of oplossing.

Mocht je na dit contact toch niet tevreden zijn over de afhandeling van je vraag of klacht, dan kun je dit schriftelijk kenbaar maken aan Uitgeverij Zwijsen.

Stuur je klacht onder vermelding van je naam, adres, woonplaats en ordernummer naar:

Uitgeverij Zwijsen BV
Postbus 805
5000 AV Tilburg

Zodra wij je brief hebben ontvangen, reageren wij binnen 1 week inhoudelijk op je vraag of klacht.

Hebben wij je toch niet naar tevredenheid kunnen helpen? Dan kun je natuurlijk altijd nog je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Reviews

Wie kan een review schrijven over producten in de webshop?

Heb je een bestelling geplaatst in onze webshop? Dan ontvang je een mail met de vraag of je de producten die je hebt gekocht wilt beoordelen. Door een beoordeling te schrijven, houd je niet alleen ons op de hoogte, maar help je ook andere bezoekers het juiste boek of spel te kiezen.

Hoe wordt de echtheid van een review gegarandeerd?

Alleen na aankoop van een product ontvang je een verzoek om een review te schrijven. Dit loopt via een onafhankelijke derde partij (Customer Reviews Ltd). Het is niet mogelijk om zonder uitnodiging een review te schrijven.

Worden zowel positieve als negatieve reviews geplaatst? 

Na het indienen van je review wordt deze direct op de website getoond. Ook negatieve reviews worden rechtstreeks gepubliceerd. Zwijsen ontvangt een melding van de geplaatste review en we controleren deze achteraf op taalgebruik. Reviews met ongepaste taal worden verwijderd.

Worden er betaalde reviews op zwijsen.nl geplaatst? 

Er worden geen betaalde reviews op zwijsen.nl geplaatst. Soms interviewen we gebruikers van onze producten over hun ervaringen en plaatsen we quotes en/of het hele interview online om anderen te inspireren. Deze ‘reviews’ zijn te vinden in de rubriek inspiratie.

Om het achterlaten van een review na een aankoop in onze webshop te stimuleren belonen we iedere maand drie klanten met een tegoedbon. Lees meer

Hoe lang duurt het voordat een beoordeling zichtbaar is op zwijsen.nl?

Na het indienen van je review wordt deze direct op de website getoond.

In welke gevallen wordt een review niet geplaatst?

Reviews met ongepaste taal worden verwijderd.

Meer vragen

Waar kan ik extra werkbladen en oplossingen vinden?

Bij sommige spellen, doeboeken en doeblokken horen extra werkbladen of oplossingen. Je vindt ze hier.

Steentje of letter kwijtgeraakt: wat nu?

Helaas is het voor ons niet mogelijk om losse letters of steentjes te verkopen bij al onze producten. Dus, heb je thuis een letterdoos of een loco spelletje waarvan een letter of steentje kwijt is, dan zal je moeten improviseren. Of natuurlijk de gelegenheid te baat nemen om een nieuw spelletje te kopen in onze webshop!

Het bestellen is mislukt omdat ik niet kan inloggen op Basispoort.

Er kan in sommige gevallen een probleem optreden tijdens afrekenen op factuur, met het Basispoortaccount. Bijvoorbeeld wanneer je school werkt met COOL en je normaliter niet hoeft in te loggen met je Basispoortaccount. Wil je toch graag op factuur betalen dan kun je je bestellink delen met Rebekka, onze accountmanager (school)bibliotheken.

  • Ga naar je winkelmand, klik op de button ‘Winkelmand delen’.
  • Kopieer de link in een e-mail die je verzendt aan r.vanschelven@zwijsen.nl.
  • Vergeet niet je contactgegevens erbij te vermelden.
  • Zet in het onderwerp: Gedeelde winkelmand en de naam van je school.

Na ontvangst van je bestellink neemt Rebekka contact met je op om je aanvraag te bespreken.

Neem contact op

E-mailen

Stuur een bericht

Of stuur een e-mail naar: klantenservice@zwijsen.nl

Vragen worden in principe binnen een werkdag beantwoord.

Software helpdesk

Stuur een bericht

Of stuur een e-mail naar: software@zwijsen.nl

Vragen worden in principe binnen een werkdag beantwoord.

Whatsapp

06 24 88 54 59
We sturen je binnen 24 uur een reactie.

Bellen

013 583 88 88
Op werkdagen van 8 uur tot 17 uur.
0
    Je winkelmand
    Je winkelmand is leeg< Verder winkelen
      Bereken verzendkosten
      Kortingscode toepassen

        Toegevoegd aan winkelmand

        Naar winkelmandje