Referenties en ervaringen van leerkrachten

Wat vinden leerkrachten en andere professionals van Estafette editie 3? Lees de recensies of bekijk de contactgegevens van referentiescholen. Zij staan je graag te woord over hun praktijkervaringen!

De opbouw van Estafette 3 van groep 4 t/m 8 is heel goed. De kinderen weten wat ze moeten doen en wat er wordt verwacht. Voor mijzelf is het lesgeven zo ook makkelijker.

‘Toneellezen vinden de kinderen leuk, daar komen de gesprekken vaak mee op gang. Dat is ook goed voor het begrijpend lezen.’

 

Rinske
Leerkracht in groep 4, OBS De Meerpaal in Lemmer

Lees het interview

In het afgelopen jaar hebben mijn klassen veel beter gescoord bij de citotoetsen. Ik ben heel benieuwd hoe dat dit jaar is, want als die lijn doorzet, dan komt dat echt door het begrijpend en studerend lezen in Estafette editie 3.

‘De verhalen in Estafette zijn zo aansprekend, dat gesprekken makkelijk op gang komen. Ook in de lagere groepen werkt dat goed.’
 
Gerrit Cazemier
Leerkracht groep 7-8 op OBS Heiligerlee in Heiligerlee

Lees het hele interview

Alles komt precies overeen binnen de lessen. Een jongen die nog op groep 4 niveau leest is op hetzelfde moment bij een bepaalde letter. Dat is zo fijn, want zo doet hij gewoon hetzelfde als de rest van de klas.

‘De kinderen vinden de teksten heel afwisselend, de ene keer is het een e-mail naar elkaar schrijven en dan zijn het weer grappige teksten, dat werkt goed.’
 
Harriet Dijkman
Leerkracht groep 5-6, PCBS De Hoekstee in Beerzerveld

Lees het interview

Het begrijpend en technisch lezen is heel goed gecombineerd. De begrijpend lezen-onderdelen zijn uitgebreid en ik vind het fijn dat er extra materialen in de leerkrachtassistent zitten. Ook de materialen zien er mooi uit.

‘Iedere keer hebben de leerlingen zin om te lezen en willen ze weten hoe het verhaal verder gaat.’
 
Jackelien Majoor
Leerkracht groep 4, OBS De Punter in Giethoorn

Lees het hele interview

Vloeiend & vlot gebruiken we heel veel. Over de inhoud daarvan zijn we heel enthousiast.

‘Ik krijg vaak leuke reacties op de teksten. De onderwerpen zijn divers en doordat het een doorlopend verhaal is, kunnen ze het echt samen beleven.’
 
Marysia Krzeszewski
Leerkracht groep 4 en leescoördinator, BS De Griffioen in Prinsenbeek

Lees het hele interview

Interview – 20 juni 2020

De kinderen zijn door Estafette editie 3 echt veel aan het lezen, de verhalen zijn heel leuk, de kinderen zijn geboeid. Ook over de leerlingsoftware zijn de kinderen heel enthousiast.’’

Marjolein Habets
Intern begeleider en zorgcoördinator BS De Schakel op Aruba

Lees het hele interview

Bespreking in JSW: ‘De derde editie van Estafette staat als een huis.’

‘De makers hebben actuele wetenschappelijke inzichten vertaald naar een mooi vormgegeven methode voor technisch lezen, leesbegrip, leesbeleving en literaire competenties. Een logische combinatie.’
 
Vivian van Alem
Onderwijsadviseur, docent en projectleider in JSW Jeugd in School en wereld (jsw.nl)— Jrg. 103 (mei 2019) nr. 9

Lees het artikel

Om een compleet beeld te krijgen van de methode Estafette is een presentatie bij de zichtzending echt aan te raden.

‘De zichtzending alleen was voor ons onvoldoende. Door meer te horen over de achterliggende visie en het complete leesonderwijs in deze methode zijn we nu echt heel enthousiast.’

Mark Wever
Intern begeleider en leerkracht groep 3, De Floreant in Luttelgeest

Vraag een methodepresentatie aan

Estafette Uitprobeerweek: ‘Kinderen zijn meteen enthousiast’

‘Zo’n weekje in een methode duiken en het materiaal goed bekijken, is heel fijn. Ik vind het een aanrader om dit te doen, je weet meteen hoe het is om meerdere lessen te geven.’
 
Angela Schouten
Leerkracht groep 4, BS Al Amana Hoorn in Hoorn

Lees het interview

Zo’n uitprobeerweek dwingt je even om met alle collega’s in dezelfde week aan de gang te gaan. Dat werkt goed, want dan kun je gemakkelijk aan het einde van de dag bespreken hoe het was.

‘Het is handig dat al het uitprobeermateriaal in één boekje zit, dat maakt het overzichtelijk voor de leerkracht en de leerlingen.’
 
Jord Steen
Leerkracht groep 4, Antoniusschool in Aerdenhout

Lees het interview

‘Er zit een duidelijke opbouw in de leerlijn en dat is voor onze leerlingen heel fijn. Estafette editie 3 komt na Veilig leren lezen bij onze kinderen en daardoor is het fijn dat de leerlijn duidelijk is.’

 
Marieke Post en Agnes Hoving
Leerkrachten Speciaal Onderwijs Thriantaschool in Emmen

Lees het interview

Referentiescholen

Deze scholen staan je graag te woord over hun ervaring:

  • School met de Bijbel, Zuilichem (combigroep 3-4)
  • RKBS Het Baken, Berkel en Rodenrijs
  • PCBS De Hoekstee, Beerzerveld
  • BS De Griffioen, Prinsenbeek
  • BS De Vuurvlinder, Geertruidenberg
  • ZML Thriantaschool, Emmen*
  • KBS de Zonnewijzer, Dronten
  • Zuiderbasisschool, Giethoorn
  • OBS de Dreske, Roswinkel
  • SBO De Kristal, Maarssen

 

* De Thriantaschool in Emmen betreft een ZML-school. Cito wordt hier wel gebruikt, maar enkel op leerlingniveau tot max. groep 5. Voor informatie aangaande groep 6 t/m 8 raden wij je daarom aan contact te zoeken met een andere referentieschool.

Contact opnemen

Wil je meer weten over Estafette? Robert of een andere adviseur uit jouw regio helpt je graag verder.

Contact

Of bekijk de veelgestelde vragen.

Op de hoogte blijven? Abonneer je dan op de nieuwsbrief van Estafette.

Aanmelden

Toegevoegd aan winkelmand

Naar winkelmandje