Reuzentranen

Peuterpakket Bewegend Leren

Na een spannende tocht vinden de kinderen en Puk een huilende reus! Lukt het ze om de verdrietige reus te troosten?

Spring van blad tot blad achter Puk aan zonder in het water te vallen.

Beklim samen met Puk de boom om te horen waar het geluid vandaan komt.

Helemaal bovenin de boom vinden de peuters samen met Puk een grote reus!

Hoe werkt het?

Reuzentranen sluit aan bij de belevingswereld van peuters en bij het thema ‘Reuzen en kabouters’ uit Uk & Puk. Reuzentranen is een game waarin ze samen met Puk een huilende reus proberen te troosten. In de game doorlopen de peuters al bewegend de volgende spelfasen:

  1. Puk in het reuzenbos: De kinderen zijn met Puk in een reuzenbos. Wat zijn ze daar ineens klein. Er druppelt iets en al snel ontstaat een meertje.
  2. Springen van blad naar blad: In het meertje drijven reuzenpaddenstoelen en reuzenbladeren. De kinderen springen achter Puk aan van blad naar blad om niet in het water te vallen.
  3. Beklimmen van de boom: Ze horen steeds een geluid en klimmen -achter Puk aan- in een hoge boom op zoek naar waar dat geluid vandaan komt.
  4. Troosten van de reus: Ze zien vanuit de boom een huilende reus. Die veroorzaakt met zijn tranen een heus tranenmeer! Puk vraagt de kinderen de reus te troosten. Ze aaien hem, kietelen, geven handkusjes, praten aardig tegen hem, maar niets helpt.
  5. Op de hand van de reus: Dan blijkt dat de reus verdrietig is omdat zijn piano kwijt is en hij geen muziek kan maken. Puk en de kinderen klimmen op de grote hand van de reus. De reus tilt hen uit de boom op de grond.
  6. Piano zoeken: De kinderen helpen zoeken door de bladeren aan de kant te vegen. Zo vinden ze de piano.
  7. Muziek maken: Door de toetsen van de piano aan te raken maken de kinderen muziek!
  8. Dansen met reus: De reus is weer blij en vraagt de kinderen op de pianomuziek te dansen.  

Waar werk je aan?

In deze game staan de onderstaande ontwikkelingsgebieden centraal. Bij Reuzentranen is sociaal-emotioneel hiervan de belangrijkste en meest prominente.

  • Sociaal-emotioneel: De kinderen herkennen de emotie van een ander en proberen er rekening mee te houden. Ze bieden hulp aan anderen.
  • Motoriek/ Bewegen: De kinderen springen meerdere sprongen in loop. Ze kruipen op hun knieën over een balanceervlak en bewegen op muziek.
  • Rekenen: Ze oriënteren zich in de ruimte en maken gebruik van ruimtelijke begrippen. Ze ervaren verhoudingen.
  • Taal: Ze begrijpen en voeren instructies uit. Ze begrijpen wat wordt verteld.
0
    Je winkelmand
    Je winkelmand is leeg< Verder winkelen
      Bereken verzendkosten
      Kortingscode toepassen

        Toegevoegd aan winkelmand

        Naar winkelmandje