Tip voor je wereldoriëntatieles: gebruik wisbordjes
Tip van juf Ashlin Stolwijk van de 1e Openluchtschool in Amsterdam:
‘Ik gebruik graag wisbordjes bij de introductie en nabespreking, bijvoorbeeld bij vragen als: Was Ötzi een jager of een boer? en Hoe zal een appel er over duizend jaar uitzien? Het fijne van wisbordjes is dat je alle leerlingen individueel een kans geeft én dat je de hele groep betrokken houdt. Bijkomend voordeel is dat ik in één oogopslag alle antwoorden zie.’
Bovenstaande tip komt uit de Doris, inspiratiemagazine bij onze nieuwe methode voor wereldoriëntatie: Code D.
Methode wereldoriëntatie Code D: opent je wereld
Met onze nieuwe methode voor wereldoriëntatie, Code D, activeren en inspireren we zowel de leerlingen als jou als leerkracht. Leerlingen krijgen les uit een jeugdtijdschrift, met uitdagende kijk- en denkopdrachten. Ze doen actief kennis op over de wereld van toen en nu, over aardrijkskunde, geschiedenis, natuur & techniek. Leerkrachten ontvangen bij elk thema de Doris, het inspiratiemagazine voor de leerkracht. Hierin vind je tips en ideeën om de lessen te verrijken.