‘Ik kreeg een concept van een leesboek, een vloeiend & vlot boekje en een werkboekje. Aan de hand van een digitale handleiding kreeg ik een aantal opdrachten. Een medewerker van Zwijsen noteerde al mijn bevindingen en feedback. Er werd heel goed naar me geluisterd. Aan het eind van de testmiddag konden we onze bevindingen delen met de andere deelnemers. Waar liepen we tegenaan? Dat was een goede discussie! Als leerkracht op een school in de Schilderswijk bekijk ik zo’n methode op een andere manier dan een leerkracht die lesgeeft aan overwegend Nederlandse kinderen.’
‘Dat was ook zo leuk aan de middag; iedereen bekeek Estafette vanuit een andere invalshoek. Zo was er iemand van een Montessorischool, maar was er ook een leerkracht uit het speciaal onderwijs, van een zogenaamde gemengde school en een school met overwegend blanke kinderen.’
‘Het was een heel nuttige en zinvolle middag. De middag vlóóg om. Ik vind het heel goed dat een uitgeverij leerkrachten vraagt om mee te denken. Dan wordt er echt naar je geluisterd. En ik ben heel blij met de veranderingen die Estafette voor ogen heeft!’