Tip voor je wereldoriëntatieles: tweepraat

Tip van juf Jane Hoever van de Prinses Julianaschool in Rotterdam: ‘Voor de introductie van een wereldoriëntatiethema of het evalueren van een les gebruik ik coöperatieve werkvormen. Dat houdt in dat ik bijvoorbeeld aan de hand van de vraag “Hoe leefden de eerste bewoners op aarde?” de leerlingen aan elkaar laat vertellen hoe zij denken dat dat was. Het voordeel van deze ‘tweepraat’-werkvorm is dat alle leerlingen actief meedoen. Ze vinden het ook heel leuk. Zo kun je de aangeboden leerstof steeds weer herhalen, zonder dat zij zich gaan vervelen.’

Bovenstaande tip komt uit de Doris, inspiratiemagazine bij onze nieuwe methode voor wereldoriëntatie: Code D.

Methode wereldoriëntatie Code D: opent je wereld

Met onze nieuwe methode voor wereldoriëntatie, Code D, activeren en inspireren we zowel de leerlingen als jou als leerkracht. Leerlingen krijgen les uit een jeugdtijdschrift, met uitdagende kijk- en denkopdrachten. Ze doen actief kennis op over de wereld van toen en nu, over aardrijkskunde, geschiedenis, natuur & techniek. Leerkrachten ontvangen bij elk thema de Doris, het inspiratiemagazine voor de leerkracht. Hierin vind je tips en ideeën om de lessen te verrijken.

Reacties (0)

Geef een reactie

Jouw email wordt niet gepubliceerd.

0
    Je winkelmand
    Je winkelmand is leeg< Verder winkelen
      Bereken verzendkosten
      Kortingscode toepassen

        Toegevoegd aan winkelmand

        Naar winkelmandje