De leerlingsoftware bij Schatkist editie 3, het totaalpakket voor kleuters is bijna gereed. Bouwers leggen de laatste hand aan de ontwikkeling van tientallen leuke en leerzame online spellen voor kinderen in groep 1 en 2. Eind september 2019 is de software helemaal compleet. Vanaf de start van het nieuwe schooljaar kun je al aan de slag met de eerste spellen.
De spellen zijn leuk, gevarieerd én leerzaam. Ze sluiten één op één aan bij de uitgangspunten, didactiek, ankers en routines van Schatkist editie 3.
De doelgebieden in de software zijn:
- onderzoekend en ontwerpend leren
- getalbegrip, meten en meetkunde
- klanken en letters
- woordenschat
- computational thinking (= het praktisch en creatief inzetten van digitale tools om een probleem op te lossen)
Leerlingen kunnen met dit programma de eerder aangeboden stof herhaald en op een speelse manier oefenen.
De software is helemaal anno nu
- Volledig adaptief
Het programma past na het spelen van elk spel het aanbod aan op basis van de score van de leerling. - Gamification (motiverende beloning)
De software bevat een ontwerp-spel met een gekoppeld beloningssysteem. Het kind kan beloningen verdienen door de spellen te spelen. Dit vergroot de intrinsieke motivatie en betrokkenheid, waardoor de leerlingen spelenderwijs leren en oefenen. - Onderzoekend en ontwerpend leren
Onderzoekend en ontwerpend leren vormt de basis van de spellen voor lezen, rekenen en woordenschat. - Slimme koppelingen
Door slimme koppelingen tussen de leerkracht- en leerlingsoftware geeft Schatkist editie 3 je optimale ondersteuning in je dagelijkse lespraktijk. - Aansluiting bij Veilig leren lezen.
Door met Schatkist te werken, bereid je je kleuters optimaal voor op groep 3!