‘Spelend en bewegend leren rekenen in plaats van digitaal’

Op basisschool De Parel in Heeze wordt het spelend en bewegend leren al veel ingezet in groep 1/2. Ze merken dat de leerlingen in groep 3 daar ook behoefte aan hebben. Nu is de overstap van groep 2 naar 3 vrij groot omdat er in groep 3 direct al veel op het platte vlak gerekend wordt. Terwijl het rekenen van groep 3 zich juist prima leent voor bewegend leren! Lisette Neijzen-Steenbakkers, Rekenspecialist vertelt waarom De Parel voor Semsom heeft gekozen.

Lisette: ‘Door te spelen, bewegen en handelen zorg je voor veel variëteit in automatiseren wat bijdraagt aan een stevig fundament van de basisvaardigheden. Daarom gingen wij op zoek naar een nieuwe rekenmethode, die hier volledig bij aansluit. Semsom spreekt ons met name aan door het spelend en bewegend leren. We willen hiermee een soepelere overgang creëren van groep 2 naar 3 en vervolgens groep 4.’

‘Vanaf groep 4 werken wij met Snappet. Groep 3 willen we nog niet digitaal laten werken, daarom zochten we een nieuwe methode die meer past bij hoe wij ons rekenonderwijs willen vormgeven in groep 3 en dat hebben we gevonden in Semsom.’

Reacties (0)

Geef een reactie

Jouw email wordt niet gepubliceerd.

0
    Je winkelmand
    Je winkelmand is leeg< Verder winkelen
      Bereken verzendkosten
      Kortingscode toepassen

        Toegevoegd aan winkelmand

        Naar winkelmandje