Veelgestelde vragen software Schatkist editie 2

Kijk bij onze veelgestelde vragen hieronder of neem direct contact met de helpdesk op. Bekijk ook het overzicht van alle  softwarevragen. Wij zijn iedere werkdag bereikbaar van 8.00 tot 17.30 uur, per mail of telefonisch op 013 583 88 88.

Schatkist Woordenschat

Wat zijn de systeemeisen voor Schatkist Woordenschat?

Internetverbinding

  • Breedband


Browser

  • Internet Explorer 7.0 en hoger of Firefox 3 en hoger
  • De browser dient JavaScript te ondersteunen
  • De pop-up blokkeren dient uit te staan
  • De browser dient cookies te accepteren


Schermresolutie

  • Minimaal 1024 x 768


Plug-in

  • Acrobat Reader 7.0 en hoger
  • Flash Player 9 en hoger

 

Leerlingen in mijn groep hebben spellen gespeeld. Ik zie de resultaten niet terug in de Leerkrachtmodule.

Alleen de resultaten van toetsende spellen worden weergegeven in de Leerkrachtmodule. En dan alleen als een kind de opdracht bij een eerste poging goed beantwoordt. Resultaten op semantiserende spellen (spellen waarbij kinderen oefenen met woorden) zijn niet te zien in de Leerkrachtmodule. Datzelfde geldt voor de resultaten op een tweede poging in een toetsend spel.

Leerkrachtassistent

Wat zijn de systeemeisen van de Leerkrachtassistent?

Internetverbinding

  • Breedband


Browser

  • Internet Explorer 7.0 en hoger of Firefox 3 en hoger
  • De browser dient JavaScript te ondersteunen
  • De pop-up blokkeren dient uit te staan
  • De browser dient cookies te accepteren


Schermresolutie

  • Minimaal 1024 x 768


Plug-in

  • Acrobat Reader 7.0 en hoger
  • Flash Player 9 en hoger

De knop ‘Groot scherm’ werkt niet.

Dit wordt hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt doordat op de computer een verouderde versie van Internet Explorer gebruikt wordt. Om dit op te lossen kun je een hogere versie van Internet Explorer of de laatste versie van Chrome.

Ik krijg de melding ‘Volgens de authenticatieserver bent u niet (meer) ingelogd’.

Je bent waarschijnlijk nog ingelogd op een andere PC. Je moet eerst op die PC uitloggen.

Er verschijnt een foutmelding: ’Er is een fout opgetreden tijdens de aanmeldingscontrole.’

Periodiek wordt er gecontroleerd of je nog correct bent ingelogd. Klik op de button ‘Ga verder’ om door te gaan.

De applicatie loopt vast. Wat nu?

Als de applicatie vastloopt vanwege problemen met de internetverbinding, kun je op F5 klikken. De pagina wordt dan vernieuwd. Let op: alles wat je in die sessie hebt gewijzigd, wordt op dat moment gewist. Bij blijvende problemen kun je contact opnemen met je eigen systeembeheerder of met onze klantenservice.

Het scherm van de Leerkrachtassistent verschijnt niet goed en de escape-button werkt niet. Wat moet ik nu doen?

Als je op de F11-knop van je toetsenbord klikt, is het probleem opgelost.

De buttons in een module reageren niet meer. Wat moet ik doen?

Controleer of je het Zwijsen-etui hebt dichtgeklapt. Wanneer dit openstaat, kun je de rest van de module niet bedienen. Dit is ook het geval wanneer de 'help'- functie actief is.

Wanneer ik in het Memospel op het audiosymbool klik, hoor ik geen geluidsfragment. Hoe kan ik dit oplossen?

Controleer eerst of het geluid op de pc aan staat (denk ook aan de externe boxen en de versterker). In deze module werkt de audio alleen als je maximaal 2 kaartjes in scherm 1 hebt opengedraaid. Draai dus eerst de andere kaartjes dicht voordat je klikt op het audiosymbool.

Hoe kan ik de spelkaartjes in de verschillende spellen verplaatsen?

Verplaats de cursor naar de linkerbovenhoek van het spelkaartje. Zodra de cursor verandert in een (grijp)handje, klik je. Het spelkaartje ‘plakt’ nu aan de cursor vast. Verplaats de cursor en klik op de plek waar je het kaartje wilt neerzetten. Als je op deze plek geen kaartje kunt neerzetten, gaat het terug naar de oorspronkelijke plek. Bij het memospel kun je de spelkaartjes alleen per paar verplaatsen.

Digiregie

Wat zijn de systeemeisen?

Internetverbinding

  • Breedband

Browser

  • Internet Explorer 7.0 en hoger of Firefox 3 en hoger
  • De browser dient JavaScript te ondersteunen
  • De pop-up blokkeren dient uit te staan
  • De browser dient cookies te accepteren


Schermresolutie

  • Minimaal 1024 x 768


Plug-in

  • Acrobat Reader 7.0 en hoger

Als beheerder ben ik niet gekoppeld aan groepen. Als ik Digiregie start, krijg ik geen toegang tot het programma. Wat moet ik doen?

Voor Digiregie moet je minimaal aan één groep gekoppeld zijn. Als beheerder kun je je koppelen aan een groep. Vervolgens log je opnieuw in en krijg je toegang tot het programma.

Ik heb de standaarddata van de vakanties aangepast en nu staan er ineens andere vakantiedata in mijn planning. Hoe kan dit?

Vermoedelijk heeft een van je collega’s de regio gewijzigd. Hierdoor worden voor alle groepen van jouw school de standaardvakanties aangepast aan het advies van het ministerie van OCW. De extra geplande vakanties blijven ongewijzigd.

Ik heb activiteiten ingevoerd en bewaard, maar het tabblad ‘Overzichten’ wordt niet actief. Hoe kan ik overzichten opvragen?

Kies bij ‘Activiteiten invoeren/bewerken’ voor een ander anker of een andere materiaalsoort. Nu wordt het tabblad ‘Overzichten’ actief en kun je overzichten opvragen.

Ik wil met Digiregie activiteiten selecteren voor mijn groep, maar ik kan mijn groep niet selecteren. Wat moet ik doen?

Vraag aan de beheerder van de software-applicaties binnen je school of hij je koppelt aan jouw groep.

Bij de ‘planning per anker’ wordt verwezen naar een pagina in het activiteitenboek. Alleen klopt het paginanummer niet. Hoe vind ik de juiste pagina?

Je vindt de juiste pagina in de inhoudsopgave van je activiteitenboek. Als je paginanummer niet klopt, komt dit doordat je wordt verwezen naar de pagina uit de nieuwste druk.

Ik heb gegevens ingevoerd in Digiregie voor mijn groep, maar ik ben nu al mijn gegevens kwijt. Hoe kan dat?

Als de naam van de groep is gewijzigd in de leerlingadministratie en deze gegevens zijn ingelezen in de Leerkrachtmodule (door de beheerder), ben je de eerder ingevoerde gegevens in Schatkist Digiregie kwijt. Digiregie herkent de nieuwe groepsnaam niet. Ook als de ‘oude’ naam weer wordt teruggezet, herkent Digiregie deze naam niet en ben je de gegevens helaas kwijt. Onze excuses hiervoor. Als de groepsnaam niet is veranderd, is er waarschijnlijk iets anders aan de hand. In dat geval kun je u het beste contact opnemen met de helpdesk.