Semsom

Voorbereidend en aanvankelijk rekenen

Semsom is dé rekenmethode die specifiek is ontwikkeld voor kinderen in groep 1, 2, 3 en 4. Daarmee houd je leerlingen in de onderbouw geboeid en betrokken.

Zichtzending aanvragen

Spelend en bewegend leren rekenen doe je met Semsom!

Wil jij de glinstering in de ogen van jouw leerlingen zien wanneer ze gaan rekenen? En een stevige rekenbasis leggen? Dat kan! Met voorbereidend en aanvankelijk rekenen met Semsom heb je een compleet aanbod voor rekenen in jouw groep 1, 2, 3 en 4.

Wil je weten of deze methode past bij jouw onderwijs? Vraag de zichtzending aan of probeer Semsom uit met het uitprobeerpakket.

Waarom kiezen voor Semsom?

Didactiek voor een stevige rekenbasis

Semsom is specifiek ontwikkeld voor de behoeftes van leerlingen in de onderbouw. Met bewegend en spelend leren in iedere les. De instructie is gebaseerd op het Edi-model en automatiseren doen we met de rekenmuur van Bareka. Resultaat: betrokken leerlingen en een hoog eindniveau!

Meer uitleg
  • Semsom groeit mee met het kind
  • Geïntegreerd spelen en bewegen in iedere les
  • Veel en gevarieerd automatiseren

Didactiek voor een stevige rekenbasis

Semsom groep 4 werkt met dezelfde didactische uitgangspunten als Semsom groep 3. De einddoelen liggen hoog. Het zijn de startdoelen van de rekenmethode in groep 5. Daarmee garanderen we een naadloze overgang, ongeacht de rekenmethode die ze daar gebruiken.
 

Meer uitleg
  • Semsom groeit mee met het kind
  • Geïntegreerd spelen en bewegen in iedere les
  • Veel en gevarieerd automatiseren

Voorbereidend rekenen met Semsom

Semsom biedt kleuters een sterk en gevarieerd rekenaanbod. In een dans, spel, prentenboek of andere activiteit laat Semsom kinderen kennismaken met verschillende rekenvaardigheden.
 
 

Meer uitleg
  • Semsom groeit mee met het kind
  • Geïntegreerd spelen en bewegen in iedere les
  • Veel en gevarieerd automatiseren

Veel en gevarieerd automatiseren

Bij Semsom starten we in groep 3 en 4 iedere les met een klassikale automatiseringsoefening. Daarnaast automatiseer je met behulp van de handige software en doelgerichte activiteitenkaarten. Dit legt een stevige basis voor verdere wiskundige ontwikkeling.
 

Meer uitleg
  • Semsom groeit mee met het kind
  • Geïntegreerd spelen en bewegen in iedere les
  • Veel en gevarieerd automatiseren
Evenement

Maak kennis met Semsom

  • Webinar
  • Online
  • Wanneer het jou uitkomt
  • Elk gewenst moment

Over dit evenement

In 20 minuten krijg jij een helder beeld van Semsom in groep 1-2, 3 en 4: de organisatie, de materialen en de doorgaande leerlijn.

Meld je aan en start met kijken

Bekijk materiaal & software

Semsom volgens leerkrachten

Lonneke Renders

Lonneke Renders

Referentieschool – BS De Boog, Eindhoven

De doelen zijn hoog en uitdagend, maar worden gedurende de week mooi opgebouwd. Door het vele bewegend leren hebben de kinderen vaak niet eens door dat ze aan het rekenen zijn. De oefensoftware slaat erg aan, kinderen vragen regelmatig of ze nog even op de Chromebook mogen met Semsom.

Petra Pronk

Petra Pronk

Leerkracht groep 3 – Basisschool Opmaat Nieuw-Vennep

Kinderen genieten zo van de rekencircuits dat ze het soms eerder zien als spelen en niet eens meer doorhebben dat ze ondertussen aan het leren zijn.

Vivian Hageman

Vivian Hageman

Referentieschool – BS Het Mozaïek, Maastricht

Vanwege de lage opbrengsten na Corona gingen we op zoek naar een nieuwe rekenmethode. We werken nu 2 jaar met Semsom. Doordat Semsom hoog inzet in groep 3 is de overstap naar onze rekenmethode van groep 4 tot en met 8 goed verlopen. We hebben het eerste blok zelfs versneld aangeboden.

Carla Bennink

Carla Bennink

Referentieschool – Het Sterrenpalet in Eibergen

Semsom maakt rekenen leuk, ook in groep 4! Door het vele handelen en bewegen blijft iedereen betrokken en gemotiveerd, ook de rekenzwakke leerlingen. De EDI-opbouw geeft ons als leerkrachten veel houvast en de mogelijkheid om adaptief les te geven. Daarnaast vinden wij het erg fijn dat er veel aandacht wordt geschonken aan het automatiseren.

Esther de Jager

Esther de Jager

Referentieschool – Marcusschool, Utrecht

Super hoe de opbouw is, alle stappen met de vingerbeelden, eierdozen en kralenketting dragen bij aan een goede handelende basis om te starten met het ‘echte’ rekenen. De kinderen zeggen elke dag: ‘Wat is rekenen leuk!

Serena Haak

Serena Haak

Referentieschool – Bonifaciusschool, Alphen aan den Rijn

De grote kracht van Semsom is dat het doordacht in elkaar zit. Er is een goed en doordacht leerstofaanbod. Het niveau is hoog maar doordat de kinderen allemaal aan het werk zijn pakken ze het snel op. Juist ook door de inzet van spelletjes, activiteiten en de speelkaarten. De software ondersteunt waar nodig zowel leerlingen als leerkrachten. Het maakt goed inzichtelijk waar leerlingen extra ondersteuning in nodig hebben.

Fenny Meijer-Heijmans

Fenny Meijer-Heijmans

Referentieschool – Tarcisiusschool Rotterdam

Wat ik top vind aan Semsom is dat de opbouw zo enorm goed past bij groep 3 kinderen. Van veel spelen, oefenen en vooral doen, naar steeds meer ‘echt’ werken aan pittige rekenopdrachten. Semsom heeft een hoog uitstroomniveau en hierdoor maken de leerlingen een goede start in groep 4.

Liesbeth Schlimme-Born

Liesbeth Schlimme-Born

Referentieschool – CBS Groen van Prinsterer Hilversum

Leren door bewegen, hoe leuk is dat!!! Bij Semsom is dat dagelijks de praktijk.  En het werkt, de kinderen behalen met plezier de einddoelen van groep 3.

Michelle Bijl

Michelle Bijl

Referentieschool – BS De Piramide, Rijswijk (ZH)

Door de juiste balans tussen het handelen, bewegen en het werken in het werkboek is en blijft de betrokkenheid hoog. Ook de software biedt kinderen de mogelijkheid om spelenderwijs te leren. De kinderen hebben duidelijk plezier tijdens de rekenlessen met Semsom! De duidelijke (EDI) lesopbouw is erg prettig om mee te werken. De methode biedt veel mogelijkheden om “je eigen sausje over de lessen heen te gieten” zodat het onderwijs passend is voor alle leerlingen.

Lotte van Ruiten

Lotte van Ruiten

Referentieschool – BS Vinkenbos, Sprundel

Op basisschool Vinkenbos vinden we handelend en spelend leren ontzettend belangrijk. Daarom zijn wij enorm blij met Semsom in groep 3 en 4. En zo is ook de grote Semsomdag een dag waar alle kinderen van groep 1 t/m 4 enthousiast naar uit kijken!

Rianne Crielaard

Rianne Crielaard

Leerkracht combigroep 2-3 – Verschoorschool Sleeuwijk

Semsommen is echt een werkwoord geworden, want we rekenen niet, maar we gaan ‘semsommen’. Als het plaatje van Semsom hangt, kijken de leerlingen er echt naar uit. De betrokkenheid is heel hoog.

Tineke Gjaltema

Tineke Gjaltema

Referentieschool – SBO Sjalom, Drachten

Wij zijn zeer tevreden gebruikers van de methode Semsom in groep 1 t/m 4. De methode wordt ervaren als modern, door het werken met het digibord en in de werkboeken. Het is zeer prettig dat elke dag één soort som centraal staat en dat de sommen overzichtelijk met genoeg ruimte ertussen gedrukt zijn. De ondersteuning van de Zwijsen methode-expert is goed. Fijn dat onze feedback over de leerkrachtsoftware wordt meegenomen.

Laura von Schomberg

Referentieschool – obs De Spinner, Enschede

De methode Semsom zorgt voor een stevige basis voor het rekenen. Met de rekenmuur wordt er geautomatiseerd en krijgen de kinderen inzicht in wat ze kunnen. Door het spelend en bewegend leren blijven leerdoelen beter hangen, wordt er samengewerkt en hebben de kinderen plezier in het rekenen.

Amy van Oers

Amy van Oers

Referentieschool – BS Heilinde, Willebrord

Semsom rekenen sluit aan bij het leesniveau van de kinderen én bij Veilig leren lezen.

Referentiescholen

Bekijk de contactgegevens van referentiescholen. Zij staan je graag te woord over hun praktijkervaringen!

CBS De Gantel | Den Haag

groep 3

Adres
Laan van Wateringse Veld 925
2548 BR Den Haag

Contactpersoon
Anuradha Patadin
070-396 72 22
apatandin@scoh.nl

Bellen

Het Sterrenpalet | Eibergen

groep 1 t/m 4

Adres
Prins Bernhardstraat 6
7151 DG Eibergen

Contactpersoon
Carla Bennink
0545-471550
c.bennink@vco-oostnederland.nl

Bellen

OBS De Overkant | Rhoon

combinatiegroep 3/4

Adres
Hovenier 2
3161 LG Rhoon

Contactpersoon
Lieneke Sybesma
010 5018 669
L.Sybesma@opo-albrandswaard.nl

Bellen

SBO Het Tangram | Purmerend

groep 3 | speciaal onderwijs

Adres
Slenkstraat 50
1441 MS Purmerend

Contactpersoon
Masha de Jong
0299 430 237
m.dejong@opspoor.nl

Bellen

OBS t Kofschip | Papendrecht

groep 1-2 en 3

Adres
Zuidkil 57
3356 DA Papendrecht

Contactpersoon
Sandra Voerman
078-6441555
svoerman@bskofschip.nl

Bellen

IBS de Steenuil | Deventer

groep 1-2 en 3

Adres
Wezenland 582
7415 JM Deventer

Contactpersoon
Dianne Wardenaar
0570-625441
d.wardenaar@varietas.nl

Bellen

Farèlschool | Katwijk

groep 3 en 4

Adres
Koninginneweg 38
2225 HK Katwijk

Contactpersoon
Herma Somers-Hagedoorn
071 4015 117
Herma.Somers@prohles.nl

Bellen

BS De Regenboog | Enschede

groep 3

Adres
Het Stroink 60
7542 GT Enschede

Contactpersoon
Marieke Deppenbroek
053-4766477
m.deppenbroek@skoe.nl

Bellen

IKC De Syl | Oudebildtzijl

combinatiegroep 1-2-3

Adres
Monnikebildtdijk 16
9078 VE Oudebildtzijl

Contactpersoon
Irene Regnerus
0518-421328
i.regnerus@cbo-nwf.nl

Bellen

KBS De Achtbaan | Utrecht

groep 1-2 en 3

Adres
Akkrumerraklaan 121
3544 TT Utrecht

Contactpersoon
Marijn Barneveld
030 6702201
marijn.barneveld@ksu-utrecht.nl

Bellen

CSBO De Boei (IKC Nova) | Rotterdam

speciaal onderwijs

Adres
Bertrand Russellplaats 7-9
3069 CA Rotterdam

Contactpersoon
Jacqueline Kamps
010 4205 629
J.Kamps@kindenonderwijsrotterdam.nl

Bellen

BS St. Martinus | Megchelen

groep 1-2 en 3

Adres
Sportlaan 2
7078 AV Megchelen

Contactpersoon
Lianne ter Steeg
0315-377652
sintmartinus@essentius.nl

Bellen

RKBS Klein Heyendaal | Nijmegen

groep 3

Adres
Prof. Huijbersstraat 1
6524 NP Nijmegen

Contactpersoon
Rosanne Mous-Ruikes
024-3231475
rosanneruikes@kleinheyendaal.nl

Bellen

OBS Wheermolen | Purmerend

groep 3

Adres
Luitstraat 2-4
1443 XA Purmerend

Contactpersonen
Céline Brekelmans en Saskia Ekels
0229-423648
c.brekelmans@opspoor.nl
s.ekels@opspoor.nl

Bellen

OBS Verschoorschool | Sleeuwijk

groep 3 en 4

Adres
Esdoornlaan 2 A
4254 AV Sleeuwijk

Contactpersonen
Cindy Middeljans
0183-301507
info@obsverschoor.nl

Bellen

BS Het Mozaïek | Maastricht

groep 1-2 en 3

Adres
Prestantstraat 40
6217 XX Maastricht

Contactpersonen
Vivian Hageman
043-3432804
v.hageman@mosalira.nl

Bellen

School Lyndensteyn | Beetsterzwaag

groep 1-2, 3 en 4 | Mytyl- en tyltylschool voor SO en VSO

Adres
Hoofdstraat 1
9244 CL Beetsterzwaag

Contactpersonen
Trea Dijkgraaf-Osinga
0512-389832
Trea.dijkgraaf@schoollyndensteyn.nl

Bellen

Tarcisiusschool | Rotterdam

groep 3

Adres
Johan de Wittlaan 5
3051 HE Rotterdam

Contactpersonen
Fenny Meijer-Heijmans
010-4229590
fenny.heijmans@rvko.nl

Bellen

Marcusschool | Utrecht

groep 1-2 en 3 | werkt in circuitvorm

Adres
Mayadreef 1
3563 XC Utrecht

Contactpersonen
Esther de Jager
030-2615807
esther.de.jager@ksu.nl

Bellen

BS De Waai | Cuijk

groep 1-2 en 3

Adres
Bostulp 52
5432 HK Cuijk

Contactpersonen
Jeannette van der Linden
0485-311790
j.vdlinden@optimusonderwijs.nl

Bellen

KBS Bonifacius | Alphen aan den Rijn

groep 3 en 4

Adres
Paradijslaan 11
2405 CC Alphen aan den Rijn

Contactpersonen
Serena Haak (groep 3)
0172-474389
serenahaak@morgenwijzer.nl

Bellen

CBS Groen van Prinsterer | Hilversum

Groep 1-2, 3 en 4

Adres
Dalweg 11
1217 HX Hilversum

Contactpersonen
Liesbeth Schlimme
035 624 5991
liesbethschlimme@degroenvanprinsterer.nl

Bellen

CBS de Haven | Doetinchem

groep 1-2, 3 en 4

Adres
Ds van Dijkweg 49
7001 CT Doetinchem

Contactpersonen
Lotte Hartman
0314 364 709
l.hartman@gelderveste.nl

Bellen

SBO Sjalom | Drachten

groep 3 | speciaal onderwijs

Adres
J.F. Kennedylaan 6
9203 JV Drachten

Contactpersonen
Tineke Gjaltema
0512-515761
info@sjalom.nl

Bellen

BS De Piramide | Rijswijk (ZH)

groep 3

Adres
P.C. Boutenslaan 2
2283 GT Rijswijk (ZH)

Contactpersonen
Michelle Bijl
070 393 8929
mbijl@bsdepiramide.nl

Bellen

Daltonschool De Optimist | Almere

groep 1-2 en 3

Adres
Hildo Kropstraat 20
1328 BC Almere (ZH)

Contactpersonen
Djoeke Kunnen
036 536 9060
d.kunnen@de-optimist.nl

Bellen

BS De Bosbouwers | Hoofddorp

groep 3, 4 en combigroep 3/4

Adres
Liesbos 10-12
2134 SB Hoofddorp

Contactpersonen
Irene van der Peet
023 555 32 90
i.vanderpeet@debosbouwers.nl

Bellen

Bs Heilinde | St. Willebrord

groep 1 t/m 3

Adres
Pastoor Bastiaansensingel 21
4711 EC St. Willebrord

Contactpersonen
Amy van Oers
0165 382 037
a.vanoers@borgesius.net

Bellen

OBS Bargeres | Emmen

Groep 1-2, 3 en 4

Adres
Rolderbrink 128-130
7812 PK Emmen

Contactpersonen
Annet Hordijk
0591-659850
a.hordijk@oo-emmen.nl

Bellen

BS Vinkenbos | Sprundel

Groep 1-2, 3 en 4

Adres
Hertogstraat 11
4714 BZ Sprundel

Contactpersonen
Lotte van Ruiten
0165-383087
l.vanruiten@borgesius.net

Bellen

OBS De Spinner | Enschede

Groep 3 en 4

Adres
Spinnerstraat 29
7545 TP Enschede

Contactpersonen
Laura von Schomberg
053 431 95 91
l.vonschomberg@consentscholen.nl

Bellen

Startbaan SO | Gouda

speciaal onderwijs

Adres
Clematislaan 2
2803 AG Gouda

Contactpersonen
Marianne van Dorp
0182 679096
m.vandorp@stichtingklasse.nl

Bellen

Kindcentrum De Boog | Eindhoven

groep 1-2 en 3

Adres
Koudenhovenseweg Zuid 202
5641 AC Eindhoven

Contactpersonen
Lonneke Renders
040 2811760
l.renders@skpo.nl

Bellen

Probeer Semsom gratis!

  • Vraag een zichtzending en een proeflicentie aan
  • Actief uitproberen in je klas? Vraag het digitale uitprobeerpakket aan!
Lees meer over de uitprobeeropties

Kosten

Besteladvies

Aanvragen

Een advies afgestemd op het aantal leerlingen. Wij rekenen het voor je uit!

Benieuwd waar je dit lesmateriaal kan bestellen?

Bekijk onze leveranciers.

Prijslijst

Download prijslijst

Al onze adviesprijzen op een rij van materialen en software, inclusief ISBN.

Benieuwd of je subsidie kan inzetten?

Lees meer over subsidies.

Starten met Semsom

Foto

Trainingen

Met de praktijkgerichte trainingen van Semsom voor groep 1-2 en groep 3-4 haal je het beste uit Semsom en jouw rekenonderwijs.

Lees meer

Service Sterke Start

Gratis online ondersteuning met de juiste handvatten om te starten. Ideaal als je zelfstandig aan de slag wilt gaan.

Lees meer
Foto

Wat is jouw volgende stap?

Factsheet

Download factsheet

De feiten op een rij. Waar moet jouw nieuwe methode aan voldoen?

Bekijk echt materiaal

Zichtzending aanvragen

Voel, blader, klik en scroll door echt materiaal.

Magazine lezen

Magazine aanvragen

Alles nog eens rustig nalezen en delen met je collega’s.

Op de hoogte blijven van alles rondom Semsom? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Aanmelden
0
    Je winkelmand
    Je winkelmand is leeg< Verder winkelen
      Bereken verzendkosten
      Kortingscode toepassen

        Toegevoegd aan winkelmand

        Naar winkelmandje