Veelgestelde vragen Basispoort

Kijk bij onze veelgestelde vragen hieronder of neem direct contact met de helpdesk op. Wij zijn iedere werkdag bereikbaar van 8.00 tot 17.30 uur, per mail of telefonisch op 013 583 88 88.

Veelgestelde vragen

Wat is Basispoort?

Basispoort is een samenwerkingsverband van verschillende uitgeverijen en schoolleveranciers. Basispoort heeft als doel om via één inlogprocedure het digitale lesmateriaal van meerdere uitgeverijen beschikbaar te maken.

Waar heb ik Basispoort voor nodig?

Achter de Basispoortinlog vind je het digitale lesmateriaal van Zwijsen. Ook vind je er extra informatie en downloads voor gebruikers. Kijk daarvoor in de gratis Leerkrachtmodule van Zwijsen.

Hoe kom ik aan een Basispoort-account?

Heb je nog geen Basispoort-account? Bij de Basispoort Helpdesk kun je een account aanvragen.

Software waar ik niet meer mee werk staat nog in Basispoort

Controleer in Zwijsen Licentieregie of de software die je niet meer gebruikt al is opgezegd. Indien dit niet het geval is, kan de beheerder deze software opzeggen. Online licenties hebben een looptijd van een jaar. Zeg je een licentie op, dan loopt deze door tot het einde van het lopende schooljaar, waarna deze automatisch stopt. LET OP: je moet oude software voor 30 juni van het lopende schooljaar opzeggen.

Als oude software al is opgezegd en is gestopt, heb je nog een jaar inzage in de behaalde resultaten. Daardoor blijft de software nog tot het eind van het schooljaar na de opzegging zichtbaar in Basispoort.

Hoe kom ik bij de Basispoort thuis inlog voor leerlingen?

De thuis inlog voor leerlingen vind je hier https://thuis.basispoort.nl/