Goede spellen en games voor in het basisonderwijs
Ben je op zoek naar tips voor goede spellen en games voor in het onderwijs? In dit artikel vind je suggesties en tips over de inzet van spellen in de klas én over hoe je je leerlingen motiveert.
Over spellen en games in het onderwijs
- Kenniscentrum Spel
- Meer lezen over de kracht van spellen
- Kennisrotonde (pdf)https://www.vernieuwenderwijs.nl/game-didactiek-hoe-en-waarom-spellen-les/
- Open Universiteit
- Leraar24
- Vernieuwenderwijs
Over motivatie van leerlingen
- Leraar24
- Bruyn, S. (2017). Motivatie op de basisschool. Assen: Van Gorcum.
- Deci, E.L., & Ryan, R.M. (2000). Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being. American Psychologist, 55, 68-78.
- Deci, E.L., & Ryan, R.M. (2008). Self-determination theory: A macrotheory of human motivation,development and health. Canadian Psychology, 49, 182-185.
- Gietshoorn, B. (2020). Meesters van motivatie (lessen ontwerpen als een game designer). Assen: Van Gorcum.
- Nelis, H. (2021). Motivatie Binnenstebuiten. Utrecht: Kosmos.
- Ros, A. & Castelijns, J. (2020). Gemotiveerd leren en lesgeven. Bussum: Coutinho.
Reacties (0)
Plaats een reactie